|
|
|
|---|---|
| hejs... När jag var och tanka bilen (e30 323 -83a) idag så börja de rinna bensin i mängder under bilen vid tanken. Tanka full tank, men jag ser int exakt var de rinner ifrån, så jag tänkt höra med er kunniga om hjälp. E de nått vanligt fel på en så gammal bil eller? | |
| hej, ja de e rätt vanligt att dom rostar sönder, speciellt vid påfyllningsröret vid tanken, min läcker oxå när jag har mer än 30 liter i tanken. Bästa blir väl att byta tanken. | |
|
hejs Så e de för mej med över 30l så rinner de, vad kostar röret? Och vad tror du de blir att kosta om man låter en vekstad göra det? |
|
|
Det är en slang som inte kostar speciellt många kronor. Under hundralappen har jag för mig, jag kan dock ha fel. Problemet är att slangen oftast läcker för att anslutningen till tanken som röret sitter monterad på är rostig. Att riva bort den gamla slangen gör läckaget värre. Vad som kvarstår då är en seriös lagning av tanken eller att helt enkelt byta till en frisk tank. Jag valde att byta tank efter att ha försökt med alla möjliga olika försök till att stoppa läckaget. Du har lite skruvande framför dig om du bestämmer dig för att byta tank.. :-( /Anton |
|
|
Vanligt på alla bilar med metalltank :) Kolla om det rinner när du tankar för då är det bränslepåfyllningsröret å det är skiitlätt å byta :) |
|
|
som sagt, själva slangen är inga problem att byta men oftast är tanken sönderrostad runt röret som slangen sitter runt...vanligt problem, hade det på min förra e30, nuvarande e30 läcker inte trots full tank, man kanske har hittat ett bra ex? om du skall ta ner tanken så är det lite krångel, den sitter lite dumt till däruppe :) men är det rostigt och jävligt runt hålet så är det nästan den enda lösningen som håller...så har du tänkt att behålla bilen en längre tid så kan du ju kosta på den tankbytet! MVH Johan K |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.