AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.629

Turtle wax it wet

Visa användare
203
Holger_Puffa
318i Cabrio -91
Fick hem reklam från OKQ8 häromdagen, kunde köpa nått nytt wax på sprayflaska, Turtle Wax it Wet. Verkar ju lite speciellt, fast Turtles grejer brukar ju vara bra. Någon som testat det?

/Wiktor

Enligt min erfarenhet fungerar det bara som "vatten avrinnings medel" Inget att slösa pengar på.
sv
334
svenne540
Bmw 540ia -94
det funkar bra!!! men då ska bilen ha bra grund vax på lacken det funkar inte om lacken inte är nyligen vaxad!!! Mvh Micke.

Zt
312
Ztephan
Z3 Roadster 2.0 -99
E90 325i Sedan -05
svenne540: Funkar det som ett bra komplement mellan de "riktiga" vaxningarna då kanske?
Jag gjode Bilsports stora vaxtest (Kommer i nummer 11/2005) och något sämre än dessa sprayvaxer får man leta efter, möjligen att det funkar som komplement till en väl vaxad och underhållen fälg efter tvätt.

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
sv
334
svenne540
Bmw 540ia -94
ja det funkar mellan de riktiga vaxingarna bilen måste vara rejält skött annars är det inget bra medel!!! MVH Micke
Mr_D
Jobbar själv på OKQ8 och har haft några kunder som testat och dom var väldigt nöjda! Själv är jag dock skeptiskt fortfarande :/

Jag drömmer kanske 2-3 OK-drömmar varje vecka...
Är det dags och sluta?
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Det är sämst, har provat det med en vän på hans bil....

Det finns inga genvägar till den perfekta putsen!

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Tycker det funkar helt ok.

Ol
156
Old
328i -95
Håller med om att man måste ha vaxat bilen ordentligt med riktigt vax för att kunna använda "wax it wet". Då funkar den som komplement som man kan köra med efter varje biltvätt.

"En gång BMW, alltid BMW"
Bilen: Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Håller med svenne540 och Old.

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.