AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
747

strypning i tankröret importerad tds ?

Ca
51
Calle Cumulus
525 tdsA touring-98
tankmunstycket går inte i riktigt i påfyllningsröret så man måste alltid smyga i soppan för att munstycket inte skall stänga av.
Är det så även på svensksålda bilar ?
Nån annan som har likadant ? Undrar om det går att ta bort någon slags strypning eller om det finns grövre rör att köpa eftersom det är ganska irriterande.
Likadant på min svensksålda 320D. Antar att det kan ha att göra med att "Lastbilspumpar" inte ska passa. Vanliga mackhandtag går ju i hålet.

Vore ju inte så kul att tanka med 80L/min++

Lika litet hål på nyare MB och VW också.

Ca
51
Calle Cumulus
525 tdsA touring-98
vanliga mackhandtag går inte i påfyllningshålet på min,dvs. det går i en liten bit bara och man kan inte fylla på för fullt utan måste smyga lixom.Har provat att hålla handtaget på en massa olika sätt men det hjälper inte.
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Tankar du på samma pump varje gång så kan det ju även vara att pisolhandtaget är för känsligt och skulle behöva bytas
Iom att vi råkar ha ett åkeri i familjen så händer det mer än en gång att man tankar i lastbilspump, och det är hopplöst...

Om man väl får pistolen att haka fast så att den kan hänga där för egen maskin så ska man också spärra den till första läget (om det inte då har frusit, också!) som ger ungefär 5 liter/min. Spärrar man den på nästa läge skummar skiten igen och det tar tio minuter innan skummet lagt sig.

"Planera en kvart, spara två timmar" har jag faktiskt tänkt på ibland...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.