|
|
|
|---|---|
|
Ja, som rubriken lyder. Har gett mig på att byta membra, men dom nedre bultarna sitter som berget! Torxen vill inte ta. Har ni något bra tips på hur man ska göra? Vågar man börja bryta av plasten och till slut kanske komma åt skruvarna med en tång, eller sitter det ömtåliga saker bakom? Eller ska man kanske göra på något annat sätt? Mvh Peter | |
| ursäkta svavfelet i rubriken, ska givetvis vara "membran"! | |
Franka2 |
Jag bröt sönder plasten, och tog en polygrip för att lossa bultarna, när jag bytte på min 730. Franka |
|
-Peter Tjena jag har ingen aning men undrar om jag skulle få kunna komma över och ta en titt på hur det sitter? Kommer man åt att knacka på dem så brukar det hjälpa på saker som sitter som berget! Svetstänger är annars trevliga hjälpmedel. Skall nog byta på 740n också. -Phil |
|
|
Du får gärna ringa mig på 0704-376458. -Phil |
|
|
Den sista bulten är ökänd... du är inte den första som inte får loss den och du är inte den siste... har du otur inte får loss den blir du eventuellt tvungen att riva hela inusget och seden ta loss skruven när du lyft av insuget så att säga. V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Jag bröt sönder det och använde sedan en huggmejsel. Väldigt låga skallar på dessa skruvar så det är svårt att få dem att släppa men en torx. /Lidberg Gammal skit blir ingen glad av! |
|
|
Jag testade att smälta bort plast med hjälp av en lödtång runt en av bultarna så att jag skulle få bättre grepp med tången och att den kanske skulle lossna lite då. Men icke, den sitter stenhårt endå... Blir nog att börja bryta av plasten tills man fått bort nästan allt.. Lödtången funkade bra att skära/smälta sig igenom plasten med. Man kan nog med fördel först smälte lite spår i plasten innan man bryter så att sprickan blir precis där man vill. mvh Peter |
|
Jeppe W |
Har ni provat med slagskruvmejsel med passande hylsa/bits? |
|
Jag var tvungen att "slå" sönder det gamla membranet, jag tog helt enkelt en vass kniv och en hammare och började ta bort bit för bit, man får passa sig så att man inte råkar ta sönder plastet till insuget, för då kan det bli dyrt som f*n. sen hjälper det om man tar bort plast "näsan" för torkar armarna, då får man lite extra plats, sen så gick det att använda en mini polygrip på bultskallarna. OBS! montera vanliga bultar vid ihopsättning. ######## # PAJALA # ######## |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.