|
|
|
|---|---|
|
Vad är det för skillnad på en M3a från USA respektive från Europa, någon som vet? Mvh Ola | |
| Jag fick svar... kollade längre ner... jag avstår en sådan! | |
BMW Kungen |
Ja gör de.. kallas hottat 328 av mej... ingen "riktig" motor eller nåt.... Mvh //Kungen Övriga bilar: Ford Scorpio -88 Ford Transit -97 Har haft: BMW 518i -83 MB 230i -87 Ford Sierra -84 |
|
Största skillnaden är motorn som inte är en ///M motor i USA varianten. Det är istället en trimmad M50 på 3,2 liter och 240hk. Kiip Spiiding! |
|
|
Nja...jag har kollat upp det. Det finns två versioner beroende på årsmodell, båda har 240hk Den ena är M50B30 den andra heter S52B32 men det är ingen riktig S motor (finns ingen "riktig" S52) utan en trimmad M52. |
|
|
Ok. Ganska förvirrande får man säga... men det förklarar varför man hört att den ska vara baserad på M50 ibland och M52 ibland. Kiip Spiiding! |
|
| Och varför har man en sådan M3 i USA? Problem med avgasrening - nej. Dom vill ha möjlighet att välja med automatlåda och då funkar det inte med en riktig M3 motor. Sen är det möjligen också en fråga om ett lägre pris. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.