AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
924

DSC lampan lyser, kräver omstart för att fungera

Hej har en 325i Touring-01

ABS-givaren v.bak gick sönder 15mil innan service. Tappade Hastighetsmätare, momentanförbrukningen, ABS, Antisladd, Antispinninn och färddatorn blev CP. Okej, de servade bilen och bytte ABS sensorn.. frid och fröjd trodde jag..

Men när jag kör därifrån lyser lampan för antispinn och handbromslampan lyser gul (antisladden). Det går ej att koppla in funktionerna.. Men har bilen varit av och jag slår på tändningen, stänger av tändningen och sen startar bilen.. Då funkar Antispinn och antisladd.

Detta fenomen är konsekvent. Jag måste slå av och på tändningen innan jag startar bilen. annars ingen DSC.

Var på BMW för en felsökning, de har hitat en vinkel-givare som sitter på ratt-stången är trasig enligt datorn, de tror att byta av den ska lösa det hela. (givare 1600, byte 3000).
BMW Skellefteå hade aldrig varit med om detta problem tidigare.

Hjälp är det någon som varit med om det här.. Det känns som jag är på väg att kasta en massa pengar i sjön..

/Daniel
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Jepp min polare Charlie Burke på Bentleys manualer fick det problemet på sim 540-98 för ett tag sedan, men där räckte det med att kalibrera om sensorn för att få systemet OK igen.
Dom hade meckat någon med rattstången tidgare så nått hade hänt, han hade också en trasig ABS givare och fick inte heller bort DSC lampan efter sensorbyte.
Hur man gör för att kalibrera styrsensorn har jag inte direkt koll på utan att läsa på. Och Charlie är och seglar utanför BVI fnv.

///MVH Hasso
Länk
Hej Hasso! Tackar för svaret.
/Daniel
Plumber
Att kalibrera vridvinkelsensorn borde vara vardagsmat för BMW Skellefteå. Det är inte alls ovanligt. Jag tror dom nog redan försökt med det.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.