AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
656

[E32] Värdering 730iA -92 (m30)

Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Funderar på att göra av med min bil och jag inser att den inte betingar något direkt värde.

Har gått 20500 mil, tyskimport 97.

Utrustning: skinn, elstolar (utan minne och värme), elhissar, eltaklucka, lilla datorn (klocka/temp), webasto-värmare, dls framsystem och 16" BBS splitfälgar med nya däck.

Konstaterade fel: sprucken framruta (gick ej genom bes), en strålkastare fram med dålig reflektor (gick ej genom bes), ganska dålig lack, kass fäste till tanklock samt att den skulle behöva en rekond inuti.

I övrigt går den mycket bra i drivlinan och är servad var 1000-1500:e mil.

Vad kan "värdet" vara på denna bil?

Tack på förhand!

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Länk
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Med sexan på 188hk pratar vi nu om?

Värdet är alltid svårt att sia om när man inte sett vagnen "live" s.a.s.
Men en grov gissning kan jag försöka mig på iaf.

Sedan så är det naturligtvis upp till dig vad du vill sätta ut den för..

Min gissning är 15' som den står nu(jag skulle iaf inte ge mera),i princip är den ju ett renoveringsobjekt,om ändå ett lätt sådant, om nu inte rosten tagit fast den också...Lacka om kostar ju dessutom en "slant" för ev. köpare om det krävs..

Bra att det maskinella är ok iaf+ att den har BBS Split RS(tror jag nu) fälgarna,det höjer :)
Bra om du kan styrka miltalet också vid en försäljning...

Får du inte det du vill ha så prova att sälja BBS:en vid sidan av,dessa får du säkert hyffsat betalt för.

Osett nu så håller jag fast vid ca 15'.

Jag skulle iaf låta byta vindrutan+snygga till bilen innan ett försök till försäljning,både vad gäller kupén o lackpolera den(om det nu räcker),det skulle höja en hel del+även fixa den igenom besiktningen, med reflektorbyte också då.

Om som sagt det går med dem lätta medlen att "få till" vagnen så att den ser representabel ut så höjs värdet rejält från det jag skrev nu..

Mitt värde nu är inom ramen för "lätta renoveringsobjekt"..

Mvh Janne.
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Tack för din hjälp.
Visst är det väldigt svårt att värdera, och särskilt som du säger när man inte sett det aktuella objektet.

Säljer den nog till farsan för 10'.

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.