AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
909

Segeln vinklas ner men inte upp igen?

Högerspegeln som ska vinklas ner i R läget fungerar bara åt ena hållet? dvs. när jag lägger i R läget vinklas spegeln ner som den ska men när man lägger ur R läget vinklas spegeln inte upp igen. Annoying!! Är det någon som vet vad det kan vara för fel?

Ras.mus
Vet inte vad som är fel men ställer du om spegelväljaren där du justerar dem själv till den andra sidans spegel så går den inte ner... Så slipper du reta dig på det i alla fall...
Ja, jag har den inställd så nu men det irriterar mig att den inte funkar som den ska. :-/

Ras.mus
Jo, visst är det retligt... Jag fick mina intrycka så att elinställningen inte funkade längre. Fick byta bägge två till en kostnad på över 10 000:-!! Iofs hade jag försäkring så jag klarade mig med 1000:- självrisk men ändå! Dyra saker!

Men jag undrar vad som gör att den inte går upp igen. Har du kontrollerat kontakter? Fast det verkar ju mer som en minnes-grej inte funkar. Har du minne i stolar/speglar? I så fall kan du ju försöka att spara två minnesplatser med olika spegelinställningar och se ifall det funkar.
Oj, det var inte billigt!
Det är nog nån minnesgrej eftersom jag manuellt kan ställa in dom. Jag ska testa köra med olika sparade inställningar och se vad om händer.

Scheckheft
Hej
Som Ras.mus är inne på: kollat kontakter, glapp eller fukt? Ändring av spegeln sker med hjälp av kugghjul i plast. Prova med att smörja.

Mvh
Scheckheft

Scheckheft: Borde inte även den manuella inställningen fela då?
Jag kan ju ställa in speglarna manuellt utan problem.

KW
113
KW
740iA -95
Hade samma problem i somras...Kommer inte ihåg exakt vad jag gjorde men det hade med minnet att göra, ändrade inställningen så funkade det som det skulle igen. Prova att ställa om minnet d.v.s. stolar och ev. ratt m.m. Eller välj ett annat av de tre. Antagligen har du lyckats ändra ngt, prova och knappa så löser det sig nog.
Lycka till.

Ras.mus
Ja, rent logiskt kanske det är så att du inte använt minnet sen du hade bilen strömlös. Då kanske den inte har något läge i minnet att gå tillbaka till? Så om man sparar lite olika lägen i de tre minnesplatserna kanske det funkar sen?
Da
5
Daniel...
735IA-1987
Hejsan... hade samma problem på min "älskling" prova med att plocka bort plastskydden vid backspeglarna innanför finns det en insexbult som du lossar sedan är spegeln loss...sedan lossar du kontakten mellan spegeln o bilen...till 99% finns det korrision i kontakten där....bara att göra rent med tex.. en tops o elektonikrengöring....Funkade för mej....Mvh Daniel

Daniel...: Tack för tipset. Jag ska prova detta men hur tar man bort plastskyddet?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.