|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet om någon har monterat en elektrisk bagagelucke öppnare/stängare med styrning via centrallåsfjärren på en E39á har lite funderingar på detta ,lämplig kolv el.dyligt med tillräcklig kraft var kan man inhandla detta ,eller hur funkar nya BMW745áns öppnare? BMW 4 EVER | |
|
Jag har det orginalmonterat på min E38, kolla om det går att använda delar från den modellen. M-Maker |
|
| Nya E39 har sådan funktion | |
|
Vilken modell på E39án har softclose-funktionen? Kollade lite på BMW.SE men såg inget där |
|
|
Touringen. Teknikens värld testade en E39 T-01 fööra året bla. Kostade, 5500kr? Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Om man vill meka lite så har Biltema en sån öppnare. En motor det går en vajer från som du kopplar på öppningen. Borde inte vara något problem att koppla den till larmenheten fyrhjulsdrift är roligast! |
|
| Satt det inte softclose på de äldre E39 touring eller var det extrautrustning? Eller syftas det på den automatiskt öpnnings/stängningsbara luckan? Jag har för mig att softclose är den funktion som "suger" till sig luckan innan stängning så man slipper kasta igen luckan för att den skall gå i lås. | |
|
Bjoerk, det stämmer att softclose "suger", men sen finns det helautomatisk öppning/stängning också, dvs. luckan öppnar sig helt. (Det ger många långa hakor på parkeringsplatserna), perfekt när man har händerna fulla av systemkassar :) M-Maker |
|
|
M-Maker: har helt rätt! Var på BMW i Göteborg i em. och fick se den i action kan bara säga att en sån måste jag fixa till min E39á Men det får bli till sommaren. BMW 4 EVER |
|
|
Kalleboy: Vad kostade detta? Är det originalutrustning, och hur såg det ut? Kunde man fortfarande dra luckan upp/ner som vanligt? Frågvis, javisst! FP |
|
|
om luckan går att stänga manuellt?, vet jag ej ,men skulle inte tro det, kan vara lite tråkigt om bilbatteriet skulle ta slut, eller hur ! stängningen utföres genom att trycka på en knapp på nederkanten på bagageluckan ,inte via fjärren som vid öppningen ,det skulle jag vilja ha båda allternativen. BMW 4 EVER |
|
|
Jodå, det går att stänga manuellt också, det är bara att ta det lite försiktigt och trycka igen luckan sakta. M-Maker |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.