|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Är till att köpa ett gäng vevstakar och funderar vilka man ska köpa. Jag har hört att parner skall vara väldigt bra och sen vet man juh att ppf inte gör dåliga saker dom heller. Så jag undrar om några har erfarenheter att dela med sig? | |
|
Parner gör bra saker. PFF gör bra saker. - Hade handlat hos PPF till Beemern, och till Volvo snurran Parner. :) "blao is the name of the game!" |
|
| Jag känner visserligen inte till Parner särskillt väl, men kan bara säga det att när det gäller BMW-Turbo så är det PPF du skall vända dig till! =) | |
|
Vad vet jag??? Inte mycket.... Men man skulle ju kunna gissa att det är Parner som leverar stakar till PPF att du får samma grejor fast typ 20% billigare hos Parner... //Jesper |
|
|
American steel tillverkar våra. |
|
|
Aha...... Jag trodde det var parner stakar... Hmm, från Kina kan man väl tro att han tar ifrån.... American Steel... Vart kan man läsa om deras produkter? Hmm, finns väl en HD firma som heter American Steel, men det lär ju knappast vara samma.. ?? //Jesper |
|
| Många, många Amerikanska företag köper vevaxlar, stakar etc från Asiatiska tillverkare... | |
|
Att det är en amerinkansk "tillverkare" betyder ju inte att dom inte lämnar vidare den faktiska tillverkningen till billigare länder i asien etc. Vi har i alla fall mätt upp våra stakar och dom är fullt tillfredsställande i alla mått. Länk |
|
| Annars får man 4st Arrow Precision för ... 13000:- Om man känner att det är kul att betala massor... | |
| parner har till bmw ochså! 7500 för 6 st | |
|
parner kör väll med Eagle staker alltså spm stakarna är eagle dem ja hade i min gamla maskin va iaf identiska med eagle.. |
|
| Parner har American Steel stakar, står så i artikeln om parner i bilsport! | |
| Gör inte Verdi stakar till BMW då? ;) | |
| 900: Jo, Verdi gör stakar till BMW. Men det kostar mycket mer och han har leveranstid på ungefär 3 månader när man frågar. Väntetid är det västa som finns när man håller på med bilar, tycker jag iaf. Jag valde en annan tillverkare tackvare detta. | |
|
Parner stakarna tycks ju fungera, men något sådär riktigt superseriöst tyckte jag nog inte att de verkade vara. Men som sagt så tål de mycket pulver... Volvostakarna var tyngre än STD M stakar, 860g istället för 850g... Kör man dragracing kanske det inte är lika avgörande men ska man åka lite längre med grejorna så är nog en lättare stake att föredra... Ang PPF´s AS stakar så tja, vet jag inte hur de är men jag gissar att de är närmare Parnerstakarna än Verdi i sitt utförande. Parnerstakarna är iofs billigare... Hmm... |
|
|
Kan kolla vikt på våra vs orig.Jag får återkomma Vet allafall att stakarna+CP kolvarna är 80 gram lättare än orig stakar och kolvar, till M20. Det är bra! |
|
| Var hittar man parner stakar? | |
| Du hittar Parner stakar på hans hemsida, www.stenparnermotor.se | |
|
Var hos Parner i går och pratade med honom om stakar! Han berättade att PPF köper stakarna av honom... Så det är billigare att köpa grejerna direkt av honom! |
|
|
Stämmer bra. Vi har köpt några uppsättningar i dom storlekar vi inte har! Men då har vi alltid honat upp till rätt lagerspel. Mvh Andreas |
|
|
parner är en gammal räv i gemet och har enormt mycket erfarenhet utav väldigt mycket. Han har alltid varit hjälpsam och gett bra priser till alla som pular här ikring. men ifrågasetta ppf grabbarnas priser och kunskaper när man grejar med bmw godis lönar sig nog inte i långa loppet. en högst personlig åsikt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.