|
|
|
|---|---|
JockeK |
Någon som vet vad man kan göra om man har svrt-tonade (inte kolsvarta med mörka) bakljus... de lyser å blinkar i rätt färger och så... bilen ska nämligen snart besiktigas och jag vill inte köpa nya baklyktor samt blinkers... |
| Är dom målade går dom inte igenom besiktningen. | |
JockeK |
Men finns det inte lyktor som är fabrikstonade? |
The fastest man |
Jo det gör dä!!!Men jag tror inte att dom på sbp bryr sig så mycket!!Det är ju inte så ofta som man hör att nån har fått en 2a för det!!! Mvh/Jonas |
|
Ofta & ofta, några hundra om dagen kanske... Är dom målade med färg, så är det bara att torka av färgen med stripper, sen besiktiga. Jeppe |
|
frostis |
Om lyktorna är tonade med toningsfärg så finns det en borttagnings färg. Kolla Mekonomen, dom brukar ha. |
|
ja besiktigade min bmw för ett tag sen men ja har rödtonade bakljus på min å dom sa då inget om de. Dom kanske inte gnäller lika mycke om de som svarta. Tycker även rödtonade är snyggare än svarta men de beror ju lite på vad bilen e för färg. Har nu vit blinkers även bak på min e34:a å de e klart snyggast |
|
Horace.E.Hollywood |
Besiktade min E34:a med TOK-SVARTA bakljus och den gick igenom.... Lös gjorde de juh men jävlar va svarta de va.... Besiktade min Merca med ljus, ljus tonade framblinkers (en av de vita rammla av och felteama hade slut på JUST höger blinkers) och den gick INTE igenom... Beror nog på vilken besiktnings gubbe man får..... Turbo? neeee REAL POWER! |
Jorma Tiainen |
Jag har läst att det enda dom vill påpeka på e att reflexförmågan försämras.... Kan de stämma??? |
| Sitter det tonade blinkers på när bilen nyregistreras (tex Golf VR6) så går det igenom. Annars, vare sig det är sprayat eller nya glass så ska de underkännas... Sen finns det ju en del snälla gubbar på besiktningen... | |
Crusty |
äh skit i dom svarta lysena köp dom här istället! Länk =0) ///CRUSTY |
|
det man ska tänka på när man tonar bakljus är: blinkersen måste blinka gult, inget annat. sen finns det alltid en reflex baktill, den får man inte tona, isåfall få man sätta dit en annan. Tänker man på detta så säger dom inget på besiktningen. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
Hade 318 - med svarta ljus bak hade inget på reflexerna fick en 2:a iallafall testa med aceton funkar bra annars bensin !! gjorde jag smälte inte plasten ! Mvh/ Daniel |
|
|
Du "dannej"... Glöm inte ringa runt till bilprovningarna och se till så dom ändrar reglerna först bara, annars har du ju tokfel!!! Jeppe |
|
|
vad reglerna är sa jag inget om, men jag sa att dom säger ingenting. jag har haft tonat på en bil som jag beiktigat 3 gånger dom har inte sagt något. på en annan bil har till och med blinkersen varit röd, dock blinkat gul-orange... inte något om det heller. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
exup92 |
De brukar vara kärva när det gäller svarta bakljus främst pga reflexen, som du sa, Dannej. Om man sätter dit en extra per bakljus på tex kofångaren brukar det funka. (som jag sa: brukar) |
|
Har du en Micro butik eller Mekonomen i närheten av där du bor så åker du och köper ett medel som heter Ex-Mek. Det är gjort för det här ändamålet och fungerar ypperligt. Passa på att köpa med en burk toningsfärg när du ändå är där också så kan du snygga till igen efter besiktningen;) 16v... Det räcker, kom igen alla med sexor! |
|
| aceton funkar perfekt ! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.