|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Man funderar ju hur folk tänker ibland, har sett ett antal M-roadsters där man har monterat dimljus i bromsluftkanalen.... Verkar genomtänkt, förmodligen vet inte folk varför det är öppningar där.. Mvh Henrik |
|
|
Eller så är det M wannabees av enklare modeller, vet faktiskt inte vilket som är värst... /Caspar |
|
|
där på Sanituning, du Soda skriver att dina är CCFL och du har köpt de där men på sidan står det Neon angeleyes är detsamma sak? Länk mvh anton |
|
|
Z3MCoupé -> Knappen kostade 129 kr, minns inte vilket art nr den hade. =) /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
Säljer inte snajdarn sånna dimmljus som proppar igen för luften? //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
sy-ty: det är samma, lite olika beteckningar på dem beroende på var man hittar dem. Mvh Henrik |
|
|
Alla får ju tycka som de vill, men personligen så litar jag mer på Hamann än "självutnämnda xperter". Anser Hamann med sin erfarenhet & deras garantien att det går att montera dimljus i spoilern så räcker det för mig. Länk Caspar: om du har en oljekylare i kylkanalen då föreslår jag att du flyttar den framför vattenkylaren ;) Z MMM Coupe |
|
|
Anders: Vad är det som sitter där då?? Någon kylare av något slag, eller har jag tokbäng i minnet igen?? Har svårt att kolla just nu då bilen inte är hemma. Hamann styr ju väldigt mycket luft år alla möjliga håll med sina galna spoilers mm. Fast jag vill ha bakvingen, trots att alla tycker jag är knäpp.. /Caspar |
|
| Schnitzer säljer också dimljus till M-roadster som stoppar igen luftintagen | |
|
Caspar: Lär tyvärr rapportera att det är tokbäng i minnet ;) Här har du oljekylaren: Länk Här här har du kylkanalerna: Länk nr 7&8 Det finns en öppning i taket på 7an som går till luftburken annars så all luft till hjulhusen.. Apropå vingen så är du inte knäpp, den behövs för att få harmoni mellan den aggresiva M fronten & roadsterns mesiga bakdel.. Angående sideflapsen så var de väl så illa tvungna att sänka undere sidolinjen visuellt, när de monterade xtraspoilern fram.. Z MMM Coupe |
|
|
Z3MCoupé -> Var på BMW idag, de hade beställt fel kontakt, den som vi ska ha kostar 250 kr istället. /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
Viktor<-- VM i att ta bra betalt för liten plastknapp, BMW vann överlägset;) Jag ska ta en sväng ut i garaget ikväll och kolla om kablaget är förberett. mvh ///Andreas Nybörjare på bakhjulsdrift. |
|
|
Z3M -> Det såg ut som om knappen skulle sitta med matchande kontakt så förmodligen är det inte förberett... Vad kom du fram till? /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
Tog bort knappen och kollade bakom. Tyvärr är det inga kablar som går till dimljus fram. Dimljus knappen är endast slutande och återfjädrande, så en relä/håll funktion måste också finnas för att det ska funka. Funderar om man ska sätta en snygg knapp bakom handbromsen (någon som vet vad de knapplatserna är till?), mata den med 12V från tändningen och sedan dra fram en kabel till Angel Eye. Någon som vet hur många amp. dessa Angel eyes drar? Har lite små knappar/switchar på jobbet med de klarar inte så stora strömmar. mvh ///Andreas Nybörjare på bakhjulsdrift. |
|
|
Bakom handbromsen sitter knappen för elbakrutan på hardtopen om man monterar en sådan. Anders: Det är jobbigt att inte vara nära sin bil, de har börjat på den nu iaf så snart är hon hemma igen. :-) Jo, jag gillar den vingen. Jag får redan nu en aggresivare häck med G-Powers diffusor (och givetvis splitters fram, nya sidefenders och sideskirts), men framförallt saknas "massa" i bakpartiet, märks direkt hur mycket snyggare och proportionelig bilen blir när hardtoppen sätts på vilken ger mer plåt (plast) baktill. /Caspar |
|
|
Caspar: Låter som grodan är på väg att omvandlas till en värsting :) Personligen så har man större problem än att tycka att Hamann vingen är snygg.. Har fallit för Bradas Coupé Länk , så långt från en klassiker som man kan komma men ruggigt rå ;)) Z MMM Coupe |
|
|
He he.. Det var riktigt läcker..!! Sticker ut en del, men man köper inte en Z3 Coupé för att vara diskret direkt. Jodå Shreck (ingen djäkla groda) håller på att förvandlas. Vecka 1 nästa år bär det nedåt Brunsbüttel om de har öppet, för att... ha ha, det får ni vänta med att veta. :-) |
|
|
Brunsbüttel? Låter som storslagna planer... =) /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
Ska Shreck sätta skräck i omgivningen? Kompressorkit 2 eller 3 från G-Power kanske står på Caspars önskelista till tomten i år.. hua... mvh ///Andreas Nybörjare på bakhjulsdrift. |
|
|
Tyvärr blir det inte kompressorkit.. :-( Känns som en omäjlighet att få bilen igenom besiktningen med kompressor och 525hk.. men det blir en del annan godis både från G-Power & Strong-Strut!! :-) Rapport kommer vartefter saker och ting kommer på plats. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.