AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.264

Belysning på ljusreglaget?

Hej,

Mitt ljusreglage (328ci e36) (vredet för parkeringslkjus, av/på halvljus) lyser inte, eller rättare sagt, sybolerna runt själva vredet lyser inte. Ska dom göra det? I så fall, knepigt att fixa?
m.v.h

Kalle
pe
554
perf
320xd e91 -09
Jag tror inte dom ska lysa. Mina gör inte det. Ta loss vredet och kolla om det sitter någon lampa där. Drag reglaget rakt ut, under tror jag det sitter en skruv.
Det ska lysa.
Sitter med en liten skruv på undersidan. Bara plocka ut sen o byta lampan, finns på macken mm.

Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
jag har samma problem fast runt värme/fläkt reglagen...
ska dom oxå lysa?

hur får jag bort dessa vreden? oxå nån skruv?

/Jonas
azkikr:

De ska lysa. Dra bara ut vridreglagen rakt ut, bakom sitter skruvar som du sedan lossar. Sedan är det bara att plocka av plaststycket, och bakom sitter en liten glödlampa som du hittar exempelvis hos BMW.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
Suzuki Ignis Sport -04
olof: tack så mycket!

bilen letar inte ut ur sommarstugans garage förens om en månad, men då ska dessa lampor bytas.

/Jonas
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Olof, azkikr:
Har samma problem på vår compact, Skönt att nu veta hur man ska göra, har länge stört mig på det inte lyser där.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Det första jag fixade på min bil efter köp ;)

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Ok, tack för svaren. Antar att det även ska lysa vid av/på knapparna för dimljusen fram o bak. Kanske samma lampa?
Hej,

Nu är lampan bytt. Den lyser dock (borde vara rätt styrka på lampan) starkt samt att den inte går att dimmra ner tillsammans med den övriga instrumentbelysningen?! Ska det vara så?
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Olof:
jag har nu tagit bort värmereglagen och skruvat ut dom två skruvarna som satt där under. vet dock inte hur jag ska få bort "resten", ser ju lite annorlunda ut på compactmodellerna, har du någon aning?

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
Suzuki Ignis Sport -04
andersson: går det inte å dra ut ramen runt knapparna då?

jag har iofs inte sett min bil på flera månader så jag har inte helt färsk bild på hur de ser ut...

/Jonas
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Andersson_CSI:
Hur gick det? Belysningen av värmereglagen är trasig även på min Compact, fick du det att fungera?

//Stenback
Jag saknar också denna lampa. Vilken lampa typ ska det vara, samt vilket watt-antal?
Länk

///Micke
Touringklubben: Länk
Eller varför inte denna:
Länk

Mvh
Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.