|
|
|
|---|---|
|
Har en M-Roadster, och såg fram emot att få haka på sina fetbilsbröder på lite banmöten i sommar, men det sägs att jag lika gärna kan glömma det, då ingen arrangör kommer att tillåta öppen bil utan båge. Så, dom här små grejorna bakom stolarna jag sett på vissa bilar, vad kostar det och är det "ban-godkänt"? Eller måste man fram med svetsen och slita bort inredningen och göra ett fult hemmabygge? NöjesProfilen | |
|
Halloj, Jag vill också köra bana men har hört att orginalbågarna är inte godkända iaf inte hos BMWcs. Har inte lust eller tid att bygga men där emot så har jag hittat en som ser bra ut hos www.hmsmotorsport.com/bin/webcart/store_entry.cgi men den var ganska dyr, men det kostar att ligga på topp. Hör av dig om du lyckas bygga nått snyggt... \H No Guts No Glory |
|
|
Tjena. Dom bågarna såg bra ut, men dyrt... Vad som verkade än mer intressant, är att dom antyder att man får bättre vridstyvhet med deras störtbåge. Nån som har nåt att säga om det ? Att svetsa ett rör mellan fram-fjäderbenshusen, hur mycket gör det av sig ? M Roadster |
|
| Köp ett fjäderbensstag, kostar inte mycket över lusentappen och ger en ökan stabilitet och hanterbarhet. Framför allt åt den öppna roadsterna. En annan positiv sidoeffekt är att din bil inte kommer att kännas lika "sliten" efter några år på vägarna. | |
| Har du nån sajt att hänvisa till? jag shoppar direkt...och båge ska jag ha också...i synnerhet då det lär lägga till mer vridstyvhet. | |
| Enklast (billigast) är det nog på www.bildelsimporten.nu. Sök på fjäderbensstag så får du upp ett urval direkt. Valet står sedan mellan ett stag i stål eller aluminum. Vikt kontra pris... | |
| Ja då har man beställt framvagnsstag....har du nån aning om var man kan hitta störtbåge ? Bildelsimporten hade inte... | |
|
Tjena, Har inte kunnat svara för jag har haft semester, men du vilken skillnad det blev med fjäderbensstag(aluminium) köpte mig ett från Bildelsinporten i mitten av sommaren. Hel nöjd :) som att köra tåget... Trevligt att det finns några med Z3or här, det är inte vanligt. Ni måste hålla med om att det inte finns nått bättre än att cabba ner och dra lite på en krokig väg. \H No Guts No Glory |
|
|
Ja, det ska bli väldans intressant....men jag är nästan benägen att tro att en störtbåge som förbinder vänster och höger sida av bilen bakom sitttbrunnen gör ännu större skillnad...men såna är ett h-vete att få tag på verkar det som. Hade tänkt kasta på Billstein Sprint och fjädrar, men det finns inte heller nånstans, tar 2 veckor minst, var man än ringer, och då får man vara utan till bankörningen om nån vecka. |
|
|
Jag har funderat på att bygga ett tvärstag i bagageluckan för att styva upp den lite i aktern. Blir nog ett projekt för vintern tror jag, ska sänka till nästa sommar med Veitec GT Kit (Bildelsimporten)tror att det blir 35/35 mm, vad säger ni är det för lite? Vill ha lite komfort kvar. Har även funderat på att förstärka krängningshämmar fästena och byta till grövre sådana. Det sägs "rocka fett"... Var hade du tänkt köra bana? Jag är också intresserad... \H No Guts No Glory |
|
|
Tvärstag i bagageluckan låter inte fel....men då blir man väl av med det lilla utrymme som man faktiskt behöver då och då? Krängningshämmarna borde vara helrätt att ge sig på också...inga sysselsättningsproblem i vinter här inte ! Bankörning på Midlandabanan den 24de.... |
|
|
Vill man ha plats får man köpa en kombi... =) Det finns att göra så det räcker o blir över, först ska morsans garage bli klart sen är det bara att börja. Har även funderat på såna där gatdäck med slitzat mönster, ska ge j_t bra grepp. Vi får väl se vart pengarna räcker. =) Hur långt från Sthlm ligger Midlandabanan? \H No Guts No Glory |
|
|
Har även funderat på att slita ut allt onödigt mattor,stereo, dörrsidor etc... Kan nog tjäna in ganska många kg. =) Jag lider av väldigt tung höger fot... =) \H No Guts No Glory |
|
|
Midlanda ligger norr om Sundsvall, cirka 40 mil från Stockholm. Hur var det nu, fick man köra med en Z3 Roadster utan bågar? Och ja, jag har en kombi också :-) |
|
|
Vet ej??? Det beror väl på vem som håller i bankörningen, eller? Men det vore bra att vet innan man kör 40 mil. =) \H No Guts No Glory |
|
|
Har slängt på framvagns staget nu....mycket bra...nu blir man varse hur mjuk fjädringen är...fan att man inte fick tag på Billstein innan bankörningen. Z3 utan bågar är tillåtet, man åker på egen risk. Midlandabanan ligger strax norr om sundsvall....runt 40 mil från stockholm som sagt. Kom igen nu krappar för fan! Klart ni kommer upp! kolla in: Länk |
|
|
Nöjesprofilen, Vilken tid är det som gäller? Och finns det flaggposter? Är genom gång innan? \H No Guts No Glory |
|
|
OOps... Ska va "Är det genomgång innan?" \H No Guts No Glory |
|
|
Tiden är 12 till 18....väl tilltaget med andra ord. Genomgång kommer det att bli, flaggvakter, det måste jag kolla.... återkommer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.