|
|
|
|---|---|
|
Har coupén mer sluttande fram och bakruta än sedanen? E30 dvs har de lika långt tak etc? Jag tycker att sedanen ibland ser lite kantigare ut. | |
| ingen som vet något om detta? | |
|
???? Det finns ingen E30 coupé. Du måste avse senare 3-seriemodell /G |
|
| Det är ingen skillnad taklinjen dem emellan. | |
|
Tror dom har samma rutor, det är lätt att det blir synvillor när det blir olika proportioner pga dörrarna. Samma sak kan hända när bilar har olika färg. |
|
TobbeBMW |
På E36 har iaf framrutan annan vinkel på Coupé än på Sedan (Limo) E30 är det nog ingen skillnad på. |
| Är väl bara E30 ///M3 som har en mer sluttande bakruta. | |
|
gasa: Jag menar tvådörrars och då kallas det väl coupé? Har alla E30 har lika långt tak och lika lång huv? |
|
|
Nja, jag ängnar mig åt lite hårklyveri. ;) Jag har i alla fall lärt mig en något striktare tolkning än bara antal dörrar som avgörande faktum huruvida det är en coupé eller inte. Jag önskar även en något mera sluttande/utdragen taklinje. Men jag måste dig rätt i det avseendet att ordboken anger bara krav om två dörrar och fast tak dock med ett tillägg om en oftast sluttande/utdragen taklinje. För att ta ett annat märke som exempel. Jag skulle aldrig komma på tanken att kalla en Volvo 242 för coupé bara för den har två dörrar. 242 eller 244, det är två eller fyra dörrars sedan i min värld. I det avseendet ser jag ingen skillnad när det gäller E30, två eller fyra dörrars sedan även där. Ja, huv och tak är lika långt på "alla" E30 med fast tak. Touringen avviker naturligtvis samt M3E30 har en påbyggnad runt bakrutan /G |
|
| Det är inte coupe du har utan en vanlig två dörras.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.