|
|
|
|---|---|
| Är det någon som har en rekomendation om ett vettigt och lättmonterat larm som inte tjuter i onödan ? | |
Ras.mus |
Cargard är ett mycket bra larm som är enkelt att montera. Har plockat loss ett från en 735ia 87 som monterades av larmfirma och allt var enkelt. Du får med instruktioner som också finns på internet. Sen vilken modell man vill ha skiljer kanske men 950s hette det jag hade, det har kanske nytt namn idag men är samma sak i grunden. Dessutom får du med detta 3 knappar att ha till ex. stereon, ljuset (follow-me-home), tutan osv... Kul finess ju! Dock måste man köpa relä för att kunna använda alla 3 extraknapparna, bar ett relä är inbyggt i larmet.. |
|
Jag har monterat cargard i porschen och cobra i bmw:n, båda funkar utmärkt men cargard känns mycket bättre att hålla på med. Du får bättre installationsmanual och prylar som passar mera rakt av. Det är också klart dyrare. Ska du sätta det i 730 så är din största huvudvärk dörrkontakterna, de är inte ihopkoppla utan kräver lite speciallösning. Jag koppla ihop de via några dioder och gjorde inkopplingen vid gm under baksätet. Resten förutom bakluckan och huven fixar man fram vid förarplatsen. //Magnus |
|
Ras.mus |
har för mig att dörrkontakterna ger signal till GM eller RM. Sen ger denna i sin tur signal till innerbelysningen som ska tändas. Där plockade jag signalen... Denna tänds ju av alla dörrarna. Kanske till och med bakluckan! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.