AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.121

Fråga ang. bensinslang.

Visa användare
350
BMWiggen
323Ti-99,523iaT-98,340Compact-94
Hallåå!
Jag var och hämtade mina sprayburkar igår hos Herkules,en lackerings firma.Där fick jag syn på orange(inka orange)färgad slang som är armerad men det står air...nånting på det.Jag frågade killen i butiken om den tål bensin men han vågade inte svara på det.Jag köpte 5meter och har lagt en liten bit i bensin.Hur länge ska det ligga i för att vara säker?Det blev inga förändringar på ca.3timmar igår.Billig(15kr/m) som "styling slang" till motorrummet!

MVH Sandor S.
To
230
Topchop
00
02
E3 2500
E3 3.0
E39 540/6 Touring
E61 530 ix

mm turbo på en del...
Är projektet så långt kommet så du har tid åt stajling? ;)
Har du vägt slangen så inte den är tyngre än "vanlig"?

MVH Topchop
Visa användare
350
BMWiggen
Topchop: Ha-ha!
Jag tänkte bara ha lite roligare färger än det vanliga.Motorn är ihopsatt och klar för montering.Jag har en fråga ang.insuget som är modell Tii(svanhals).Har du pangat några packningar på din 02:a med turbon.Jag har moddat om insuget till L-jet,lite trångt med fuelrailen och spridarna.Nu ska en SAAAAB turbo själlhus monteras som är 64mm,intercooler från en MB-sprinter och singel turbo än så länge.Dubbel turbo projektet kommer till våren!

MVH Sandor S.
Visa användare
472
w9816
D7 -??
Vågar du chansa?

Jag testade en gång med en grå armerad plastslang, avsedd för bränsle och med USCG approval. Funkade en tid men sen blev slangen så deformerad och sladdrig att den inte hölls fast ens med dubbla slangklämmor -> bränsle sprutade över motorn. Sen dess använder jag bara "ordentliga" svarta gummislangar...

Kom ihåg att i verkligheten utsätts slangen även för tryck o tempvariationer, ditt test kanske inte säger hela sanningen.
Jag har blåa och silverfärgade hårdplastslangar för tryckluft på¨en folkabuss och det håller ihop efter tre år
Visa användare
350
BMWiggen
Man kan ju fylla en halvmeter med bensin och trycksätta till 4-5bar och vänta några dagar.Annars får jag ha det till att dra elledningar i eller vakumslangarna!Som sagt snyggt med samma färg på slangarna som på bilen! =-)

MVH Sandor S.
To
230
Topchop
00
02
E3 2500
E3 3.0
E39 540/6 Touring
E61 530 ix

mm turbo på en del...
Menar du packningar på insuget så har det aldrig gått sönder.
Är nog dax att komma på besök snart och kolla läget. Har du några rör hemma till mig än?

MVH Topchop
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Kan vara lurigt med bränsleslangar, om det inte blir rätt, när det blev blyfri bensin så kom också grönmärkta bensinslangar, de gamla tålde förmodligen inte tillsatserna.
Ofta ger gummislangar upp invändingt och släpper ifrån sig uppluckarade gummipartiklar, noterade det när jag fick ta det jag hade i garaget vid tillfälle och hade då ett genomskinligt filter efter den icke grönmärkta bensinslangen som snart blev svart invänding av nån svart gummigoja och slangen böts till rätt ganska omgående, '
Så se till och använd rätt gummi på rätt ställe :)

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
350
BMWiggen
Jag kan meddela att det inte gick med den fina "inka-röda" slangen.Den svällde upp i ändarna.
Synd! :-(

MVH Sandor S.
Visa användare
350
BMWiggen
Topchop:
Var det 2.5 tums du skulle ha?Ring mig!

MVH Sandor S.
An
27
Andréas
BMW M535 Turbo.
Gasol till husvagnar och etc brukar ha orange slang.

//Andréas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.