|
|
|
|---|---|
|
Jag är sugen på X3:a (3.0) och har tittat runt lite på vad som finns. I sverige börjar priserna på ca 370 kkr och uppåt och det finns inte särksilt många objekt. Flera av dessa är också import. Däremot i tyskland verkar det finnas en hel del till salu för omkring 31-34k EUR och det känns faktiskt intressant. Men hur fungerar garantin? - Finns det nån tysk motsvarighet till vagnskadegaranti, som gäller trots att bilen blir svenskreggad? Eller åker jag på en helförsökring här hemma istället? - Nybilsgaranti? Gäller den och hur fungerar det om nåt måste åtgärdas? - Dito rostskydd? 3år/8000 mil fri service verkar jag inte kunna få med.... Andra åsikter om denna import? Vad tycker ni? /R | |
|
Vagnskadegaranti är en svensk "uppfinning" så detta får du inte på en import, dvs det är helförsäkring som gäller. Nybilsgaranti och rostskydd gäller vad jag vet på samma sätt som för en svensksåld. Fri service får du som sagt inte. Säkert ok att importera denna modell då den inte är "sönderimporterad" än. ___ BMWCS #5157 |
|
| Kanske är parallellimport aktuellt? Det finns ju ett antal sidoimportörer... Ubbo, Exclusive Cars etc etc | |
|
Köper du en såpass ny bil av BMW handlare i tyskland så brukar du få med Europlus garanti (1 år) som mig veterligen skall fungera inom EU fortfarande (även om svenska BMW vägrar fortsätta erbjudandet). Dock får du ligga ute med ev reparationskostnader och få ersättnignen i efterhand av F-bolaget som står bakom Europlusgarantin. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 "Öl byggde denna vackra bil" :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.