|
|
|
|---|---|
|
nu undrar jag var lamdasonden sitter på en BMW 325i 1992 och hur man går till väga för att byta den? och hur vet man när den är sönder? D.JACK daniel | |
|
Den sitter strax före kattarna, den byter man oftast lätt med en 22mm block nyckel, det finns också special hyllsor att köpa om man vill underlätta för dem kan sitta som berget ibland.. Oftast brukar avgas värderna vara förhöjda om den är trasig, men för att vara säker så rekomenderar jag att du låter felsöka den på bmw verkstad... Där kan dem se om den jobbar som den ska el inte... |
|
|
Tack! för information. tänker kolla upp de på bme verkstan D.JACK daniel |
|
| var sitter kattarna? kan man komma åt lamdasonden genom att öppna huven eller måste jag titta nerifrån? | |
|
Beträffande Lambdasondern på en 325i E36 så måste denna tas bort underifrån. Oftast räcker det att man "hänger" av bakre ljuddämparen och sedan så kommer man åt att skruva bort lambdasonden relativt enkelt. Trasig lambdasond kan även ge orolig tomgång när motorn är varm. det bästa tecknet på om lambdasonden är trasig är att bilen fungerar felfritt när den är kall, och sedan endast fungera vid fullgas. Hackande, hostande vid låg och medelbelastning av motorn. //K |
|
|
min bil är en e30 318i.. men jag tycker inte motorn går dåligt... |
|
| är det ett vanligt fel att lambdasonden är trasig? | |
| Att lamdan är trasig är inte ett så ovanligt fel! När det är problem med avgasvärden så är det oftast lamdan som är boven! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.