|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har fått problem med värmen, helt plötsligt så hade vi ingen värme på passagerarsidan och rutorna immade igen på den sidan. Efter att vi stannat och startat igen så kom värmen tillbaka fast inte så mycket. Om jag kör med full fläkt så blåser det nästan enbart ur munstyckena på förarsidan. Jag hör även ett malande ljud från värme panelen, jag har den digitala typen med ECC. Vet inte vad jag kan göra? Hälsningar Magnus | |
| Hallå.. Jag har precis samma fel i min 320 touring, förutom det malande ljudet då. Ingen som har någon aning om vad problemet är?? tack | |
|
Smakar imman sött? (inte lika dum fråga som det låter) :) |
|
328_Driven |
microfilter byte ? |
|
Jag glömde skriva att imma har jag heller inte något direkt problem med, utan värmen är betydligt sämre på passagerar sidan och det blåser ngt mindre... Microfilter har jag bytt.. men tack för tipset ändå 328_Driven. Kan det vara ett elektroniskt fel eller är det ett mekaniskt... Jag har försökt klura på det men kommer inte fram till något!. |
|
| verkar vara något mekaniskt med luftstyrningen | |
|
Jag testar att slänga ut en fråga här då jag har ett liknande problem. Jag har INGEN värme i bilen, dock blir rören in till värmepaketet varma så jag tror inte att det är magnetventilerna som spökar. Hur kan det gå varmvatten i rören utan att man får värme i bilen?? Jag har den dubbla digitala kliman (e36). Någon som har varit med om samma? |
|
|
För din del kanske det är micro filtret som är igenlagt, har du dåligt tryck i fläkten, alltså lite blåst in i kupen? Jag har samma klima som dig fast jag saknar bara värme på ena sidan.. Vet du om rören som går in till värmepaketet är skiljda till vänster och höger sida? Tänkte om det kan vara en ventil som spökar för mig!?!? |
|
|
Micro filtret har jag bytat för ca en månad sen så det tror jag inte att det är. Angående rören så vet jag inte vilket som går till vad men det är tre stycken så det skulle kunna vara ett till varje sida och en till retur. Om någon VET så skriv gärna :) Jag vet inte hur varma rören skall bli men mina blir ungefär så att man precis kan hålla handen på dom medan man kör, skall dom bli varmare tro? |
|
|
testade ätt känna på ventilerna idag när tjejen ändrade mellan varmt och kallt på kliman och kände aldrig några omslag. Så det är kanske mina ventiler som inte öppnar riktigt, tyvärr sitter det så trång så jag får inte ens loss kotakten för att kunna mäta om dom får spänning :( Alla tips välkomnas |
|
|
Bara jag som skriver här.... Jag fick plockat av värmeventilerna och det visade sig att det var så-gott-som helt tätt, skruvade upp dom och såg att gummit som öppnar/stänger flödet var söndervittrat och låg i hela ventilen. Nu har jag satt dit en bättre begagnad och värmen börjar komma, förhoppningsvis bara lite mer luftning kvar :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.