|
|
|
|---|---|
|
Är lycklig ägare till en BMW igen.. och är då tillbaka på detta perfekta forum. Till min fråga: Jag hade bort instrumenthuset häromdagen för att beskåda hur det såg ut pga att jag har pixelbortfall som alla andra. Efter jag satt ihop allt så var färddatorn nollad och jag fick ställa in lite smågrejor.. men det jobbigaste var att "code" kommer upp varje gång jag startar bilen nu.. Jag bläddrade förbi så det blev 4 nollor och tryckte på "deactivate" och trodde allt var ur världen , men ikke. Vad gör jag för fel? Är det samma "code" (samma funktion) som jag hade på min gammla E34 med stora färdd. ? | |
| ingen som vet??????? | |
|
Hej, Vad jag vet har inte E39 den funktionen. *BAWORAK* |
|
|
Hej, är det inte koden till Stereon då?? funkar den, Annars så finns bara en till kod och det är den inbyggda startspärren, men den kan det juh inte vara, bilen startar väl som ja förstår.. ring en Bmw verkstad och fråga det kostar inget :) |
|
|
E39 med stora färddatorn har CODE funktionen som spärrar något i motorelektroniken, tror det är bensinpumpen. Jag har den funktionen men har aldrig råkat ut för det du beskriver. Om sanningen skall fram och det skall den väl så har jag aldrig använt funktionen.......men jag vet att den finns ;-D /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.