|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ska bort med min front på min E30 318 och tänkte höra hur man gör det på lättast möjliga vis. Det vill säga den som sitter under stöt- /ko-fångaren. Alla tips är givande så är tacksam för svar! Pusskram. | |
Niclas.S |
Vet inte om det finns några riktiga kluriga tips men du måste ha bort de tre grilldelarna, njurarna o de två på varsin sida. Sedan måste ju självklart stötfångaren bort, bakom två täckbrickor finns varsin mutter och vid framskärmen sitter även där en skruv på varsin sida. Ta bort nedre spoilern också, som sitter med ca 7skruvar eller nått. Blinkers ska kopplas ur och dimljusen, om du har några, bara o skruva bort. Sedan kan det gå att trixa bort den men helst ska skärmarna bort också, för de sitter inkilade i varan där de möts i fronten, du ser nog det sen. Till sist sitter det väl "clips" som håller kablaget i frontplåten, men då är det bara att ta en tång o klämma ihop dem o trycka ut dem. Tror jag inte missat nått....men men, det märks ;D OO=00=OO |
|
Tack för svaret ! Ska ge mig på bilen lite senare idag. Kom på en till sak jag tänkte på! Sido listerna? Sitter dom med clips? Har för mig det iallafall. Pusskram. |
|
Niclas.S |
Ja dom sitter med clips, clips som funkar som expanderskruv. Det är svårt att få bort dom, tycker jag iaf, man har väl inte hittat knepet med det än ;P OO=00=OO |
|
Haha men det ska säkert gå bra, håller på bygger kjolpaket. Och sen när jag ska lacka om den så vill jag ta bort listerna, ser renare ut då :) Men tack iallafall ! Pusskram. |
|
|
Sidolisterna till fönstren eller mitt på dörren och längst ner?. Fönstren vet jag inte på e30 men sidolisterna vet jag. Mitt på dörr dra ut baktill och skjut sedan listen längs med dörren. Clipsen sitter då kvar i plåten. Nedersta listen är skruvad med en liten stjärnskruv längst fram vid främre hjulhuset. Skruva av den och dra sedan ut listen på samma sätt, alternativt ta en spackel med maskeringstejp på och för under listen och tryck ut. |
|
|
Menade listen som går längst dörren så tack så mycket för hjälpen :) Pusskram. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.