|
|
|
|---|---|
|
Är det nån skillnad på dessa bilar...? Om man jämför dessa med en 325 e36 utan vanos til ex? | |
|
535:an vill nog minst ha ett par dl mer än en 325:a, jag kör min på ca 1,3-1,4 blandad körning med ganska mycket stadskörning. Detta på sommaren vill säga, vintertid är det nog minst en eller ett par dl mer per mil, korta sträckor när det är kallt vågar jag inte tänka på vad den drar ens :) ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
vilken 530 tänker du på? 530 M30 (rak 6:a 12 ventiler) eller 530 M60 (V8 med 32 ventiler)? Jag har V8-versionen och med automatlåda så drar den 1.23 liter per mil... (snitt sedan jag köpte bilen) V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
| ja jag tänkte då mest på skillnad mellan 3,5 6:an och 3,0 8:an.. | |
|
Samma prestanda, hårfin skillnad... V8ans fördelar: Tystare, starkare, snålare, hållbarare, framförallt mycket modernare! 6:ans fördel, billigare att köpa in, mer delar på skroten, något billigare att serva, dock inte alls mycket. V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
M30 6an har 15Nm extra vilket går att märka av, sedan är många av 535orna BMWs fördetta "toppoftheline modell" dvs det värsta man hade att erbjuda i 5serien året 1988 när E34 kom vilket resulterade i många välbergade kunder som hade råd med grundpriset 303000kr valde också att utrusta den och i mitt fall valde första ägaren dvs ägaren innan mig att ett M-paket skulle pryda bilen, då blev priset 350000kr i Tyskland. Alltså lättare att hitta en 535 med mer utrustning än 530v8, ofta gäller det skinnklädsel som förekommer oftare i 535 än 530. Vad det är värt att ha 535 istället för 530 baktill är en smaksak och en psykologisk attiralj som kan vara svår att värdera i pengar :-) Nejdå 530V8 är kanske än bättre bil på många sätt, tänker på smidighet vad det gäller utväxling och motorljud samt lägre kostnader att äga och driva. Jag tror det är lättare att få ett bra exemplar av 530E34v8, men välj en välutrustad 535 från 1991-1992 vilket är den sista årsmodellen så vill jag påstå att man inte kan få mer bil för pengarna, 530E34v8 är väldigt billig nu men kostar iallafall 10-15' extra mot en fin 535E34. Som tips kan jag säga att jag hittade i Tyskland fina 535or från 1990-1992 med bara 13000-17000mil på mätarna fullständigt fullutrustade utan rost för mellan 22-28000kr, snacka om valuta för pengarna. |
|
|
kör min 535 på 0.85 landsväg (100-110 km/h) och 1.3 stadskörning, visst går det enkelt att få den att dra mer.. *shine can never replace attitude* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.