|
|
|
|---|---|
|
Jag menar den blinkersen i framskärmen alltså Kommer nån o sakna dem? SBP? Har hittat nya framskärmar utan hål för dessa o känns lite B o klippa i skärmarna | |
|
SBP lär ju sakna dem om det ska vara riktigt. När om du klipper mät ut så blinkersen hamnar på rätt ställe. Finns inget värre än felplacerade blinkers. SBP borde sätta 2:a på´t! Rostskydda ordentligt när du klippt också. |
|
|
Tjena. Köp M3-speglar med integrerad blinkers så slipper du klippa... Bara dra kablar. |
|
|
Ja, enligt svensk lag så måste du ha sidoblinkers. Antingen i framskärmen eller på spelgarna. //Jonas "Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW" |
|
|
Det går även bra att montera dom i framstötfångaren eller i dörrarna, jag hade valt, antingen diskret typ knappnålshuvud i originalbackspegeln eller av modell US-sidopositionsljus i framstötfångaren, det senare i sidolisten och ja det är tillåtet att använda sidopositionsljus som blinkers till och med 1995 årsmodell. Mvh Stephan |
|
|
Det har ju med årsmodell att göra om man behöver sidoblink eller inte, men en -93a behöver det nog.. Till många bilar finns det mallar för blinkersplacering, just för att kunna stansa hål smidigt på rätt ställe |
|
|
Från 1986 årsmodell gäller kravet på sidoblinkers eller motsvarande, dock inte på flyttgods där behövs det inte. Mvh Stephan |
|
|
OK då vet man Stephan735i > eh hur menar du i sidolisten? /M |
|
|
Biltema har kommit med lysdiods blinkers som man fäster på backspeglarna, jag fick nya katalogen i går. På min flyttgods importerade 325 -88 finns inga :) |
|
|
Bemmw; Det korrekta termen är stötfångarlist, till E34 finns det speciella lister med redan från fabrik uttaget hål för sidopositionsljus, det gör det däremot inte till E36, då blir det att göra hål själv, Länk Mvh Stephan |
|
| Stephan735i: Jäklar vilken läcker E34!!! | |
|
bmwlundqvist; Den 540:in var/är ett stort inspirationsobjekt för mig, min svarta ser nästan likadan ut, bara färg, backspeglar, M5 panel och blinkers skiljer på ut sidan. Mvh Stephan Ps Om du tyckte den bilden var läcker vad sägs om dom här?Länk Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.