|
|
|
|---|---|
|
Skulle det vara svårt att genomföra det? Någon som sett ett sånt bygge? | |
|
Det finns en och annan på mobile tror jag.. vet att jag sett det iaf.. E34 550i. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
tarzan325: Sökte där.. men hittade ingen :( |
|
| Coolt bygge, man skulle ha tolvan från 850CSI på 380 hk i en E34... | |
|
bmwlundqvist: Jo, ett av mina drömbyggen faktiskt... och jag skulle tro att det skulle kunna vara ganska lätt att genomföra eftersom 5-serie och 7-serie är ganska lika i grunden.. |
|
| Något att fundera på innan man somnar... | |
|
det finns ju de som fått in en V12 i en E30, borde ju inte vara svårare i en E34. Men redan med en V8 under huven börjar det bli rätt ont om plats i motorrummet i en E34... så man får verkligen trängas! V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Jag har sett två stycken M5 E34 med 380hk V12 från CSi på mobile.de, samt en 540 med V12 på 300hk (meningslöst) dock ett bra tag sedan sist. Borde inte en sådan bil bli fruktansvärt framtung och egentligen bara vinna högfartsacceleration? Jag har svårt att tänka mig att den skulle vara kvickare än M5 runt en bana. |
|
|
E38B12: Kanske meningslöst, men festligt :P Frågan är om det är mkt arbete med motorfästen och dyligt? |
|
|
Golddigger, Det kan dock bli intressant när man börjar experimentera med kompressor... eller en helgalen, svindyr, biturbotrimmad tolva haha :D |
|
|
Den M5-95 med 850 CSi motor diskuterades på m5.board.com när den var till salu för ett år sedan, det som skrevs om den var att CSimotor var lättare än originalmotorn.. Länk Mvh Stephan |
|
| Här har jag hittat en: Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.