AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.606

Kolla M3 E36 på TISDAG, vet ni något?

Sida 4 av 6
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Pelle, missade ditt inlägg medans jag skrev mitt.

Visst är det så att går det att rätta till gör det saken bättre.

li
1.959
liste
535i -89
Snälla Mange - lugna ner dig. Det är ingen som är ute efter dig. Vissa anser att en bil som har klarglas, vingar, neon och blingbling är värda mer, andra anser att en pedantskött originalbil är värd mer. Alla har rätt, eftersom det beror helt på vilken köpare man får på sin bil. En originalfantast köper inte en stylad bil för samma pengar som en stylingfantast och naturligtvis vice versa. Så är det bara. :)
mAnGe-9

Jag värkar få sista ordet eller...?
Jag menade just det att jag sug lika mkt på stavning ;)
När får man se din m3:a i galleriet då?...Väntar med spänning!

//martin
El
339
Elfrippo
M3 coupé -96
M3_LOVER:
"En OVANLIG bil är värd mer i orginalskick, och inte kan ni säga att m3:or är ovanliga. Nä, dessutom, hur många är HELT orginal? Väldigt få... Finns det NÅN i sverige som är 100% orginal? Tveksamt det..."

Min är faktiskt helt original. Okej då, det sitter faktiskt alupedaler i bilen men det räknas väl knappast, eller?

Visst är M3 inte någon ovanlig bil, men jag skulle vilja säga att det finns så få originalbilar kvar att dessa generellt är mer värda än de stylade exemplaren.
Philly
mange: din bil är nog en av de snyggaste M3 cab jag sett, om inte den snyggaste? :O

En M3 orginal är bland de snyggaste jag vet!!!

Men, en M3 ska enligt MIG ha följande!:

*GT vinge
*GT läpp
*18 Breyton magic fälgar

detta är ändå "bmw" styling!

Jag hatar order "styling", tänker bara på en massa äckliga japanska bilar, och då klöks jag!

Alla har olika smak, snälla, kan ni inte bara respektera det!?

Tänk om ALLA skulle köra omkring i likadan bil!

Det finns orginalister, *RESPEKT*
det finns de som vill "förbättra" sin bil *RESPEKT*

Men att säga att en "stylad" bil är värd mer är både rätt och fel.

* den borde vara värd mer pengar
* en i orginalskick borde vara värd ännu mer, säger en del...

det som är så synd är att lägger man ut en massa pengar på bilen så är det nästan i 7/10 fall att man ALDRIG får se dem pengarna igen..

jäklar, nu rabblade jag på rätt bra, har ändå bara druckit enm öl...

men grabbar, respektera varanade, vi snackar om BILAR, inte världsfred!

och detta va INTE vad tråden skulle handla om, ni får rapport på tisdag, det lovar jag ;)

så fortsätt prata om trådens innehåll, be om ursäkt till varandra eller stäng tråden!

OBS! Jag leker INTE moralpolis, säger bara som det är!

Ha en bra helg alla, själv ska man jobba, tjäna pengar till en BMW*

/Filip
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
I mina ögon drar styling som är svår att ta bort/återställa till orginalskick ner värdet på bilen, oavsett vad det har kostat..

Jag kan inte komma på någon fälg som passat bättre till M3or än just orginalfälgarna.

Jag undrar hur stor andel M5or (89-91) som har kvar 17" orginalfälgar! Det är då sällan man ser några...
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Philly!

Väl rutet! :))
M3 skall hållas strikt original, dock går det att förbättra funktionen på vissa punkter; lättare fälgar, riktigt chassie-kit och bättre bromsar, klart värdeförhöjande i mina ögon.

Dock skall alltid alla original grejer finnas kvar och medfölja vid en ev. försäljning, det är ett helgerån att sälja bort original fälgar som exempel.

ps. Violett är vackert.
Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Kan ju vara så att helt original-bilar är dyrare eftersom oavsett om man gillar styling- eller original-looken så är det nästan alltid lättare att utgå ifrån en helt ostylad bil.

Måste ju vara så att även om man nu gillar stylad bil så måste det vara helt omöjligt att man hittar en som är stylad precis så som man vill ha den. Styling är ju personlig, köpa en stylad bil känns på nåt sätt som att flytta in i ett hus som någon har möblerat åt dig.

Om man nu gillar originalskick är det ju riktigt jobbigt att utgå från en stylad bil...
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
Philly:
Jätte tack för komplimangen !!
Philly
MEN!

Jag skulle ALDRIG köpa en stylad bil, precis som crisse säger.
Med stylad menar jag då, vinge (fastborrad), kjolar, front, neon, ja, i stort sett ALL möjlig skit som helst!

Men Manges bil är stilren, utan att överskrida gränsen (enligt mitt tycke)...

Men jag köper HELLRE än orginalbil och isåfall, om man nu skulle få för sig att styla, göra det själv.

Styling är personligt, som en vis man sa här innan ;)

Men jag tycker ändå att ni inte ska ta det personligt och säga:

"din bil är ful, så ska den inte se ut, bla bla bla"

alla har olika smak, så är det bara, säg istället:

"Jag föredrar orginalbilar, och din är fin, fast orginal är min grej"

Detta är vad jag tycker, vissa stör sig säkert på att försöker leka "pappa", men liksom vi kör alla BMW, BMW är inte en vanlig bil, BMW är vårat liv... det finns 3 saker jag inte klarar mig utan, och det är:

*BMW
*Tjejen
*Autopower

Om du tycker så, varför är du då ens intresserad av Johans bil? Den är ju inte original...

/Johan

Min bil: Länk

Philly
Nej, men jag sa ju innan att jag vill ha GT läpp och GT vinge :)

Ifall jag köper så åker bakspoilern av och orginal på

"gt-looken" är snyggast på en M3, tycker jag.
Fälgarna är KLOCKRENA!

sportavgas är ett +
Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
Philly:
Riktigt schysst sportavgassystem på den också. Har själv ett G-Power, kostar en massa bagis men dom har riktigt bra kvalité och ett ljud som jag inte kan tänka mig leva utan längre :)

Lycka till med bilköpet.
Philly
ja det låter väl inte fel!
aldrig hört talas om det innan, men det ska bli "skönt" att höra!
Sorry för mer OT men, here we go:
Om man har en Rembrant tavla och tar världens dyraste färg och målar på den, tillför man värde till tavlan eller inte?
Att bara plocka på saker på bilen och tro att alla andra älskar din individuella smak lika mycket som du är ju inte särskilt rimligt?
Jag brukar inte hålla mina bilar i 100% orginal skick.
Men jag brukar ta bort så mycket jag orkar innan jag säljer bilar då chansen att hitta någon som är villig att betala mer än normbilen för min bil som är anpassad efter min personliga smak inte är så stor, svårare än så är det inte.

Lycka till Philly

Mvh,
/Wille
Rembrandt stavas det ju!

Mvh,
/Wille
Philly
jo,vi (jag) vet vad du menar.

Rembrant målade inte för att sälja, men blev populär =)
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
individuellt med styling? Finns inte så mycket att välja på tycker jag inte... Om det skulle vara individuellt så skulle det bli tjocka styling kataloger, men det klart vissa lyckas ju med groteska kombinationer.
Philly
HAHAHAHAHA
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.