AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.602

Kolla M3 E36 på TISDAG, vet ni något?

Sida 3 av 6
Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
mange-9: Att bilar är helt original brukar inte påverka deras värde negativt. Det brukar tyda på en förståelse för hur en bil är tänkt att se ut och fungera, en förståelse som också innefattar hur den bör skötas och köras.
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
Om du läser texten jag skrivit så skriver jag inte att man kan se om en bil är i sjuk bra skick bara genom å se en bild! givetvis INTE! Håller me dig om m3 i sthlm oftast inte har bra skick! var ett flertal vändor till sthlm å kika på m3or innan jag hittade min i norrköping! alla m3or ja hitta var skit fast dom sa attr dom var i kanon skick !men det finns pärlor också!!

Och om du är överkänslig å tycker att jag svär mycket för att jag sa ordet "jävligt" i en mening så bör du nog inte va ute på nätet å surfa eftersom du kan råka på mycket mer stötande saker enså! ber om ursäkt för den lilla svor domen då hehe!
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Philly

Japp, det läckte väldigt lite från en av ventilkåpsbultarna, men som sagt, det kostade 50:- att byta den!
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Mange

Jag tar inte illa upp, men det låter rätt illa när man behöver svära 4 ggr i samma inlägg "to make a point"

Dessutom verkar du inte ha så stor koll, när du påstår att en M3 i originalskick skulle vara mindre värd än din "hottade" M3 med 19" fälgar...då har du missat själva essensen med att äga en M bil...

Tycker jag...
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
Jo en orginal är ju alltid fint! men ja har hellre ett par snygga 19tummare tillexempel en 17 bmw orginal från mitten av 90 talet som inte är allt för vackra! tycker inte heller slutröret bak är speciellt upphetsande! sen skadar väl inte klar glas runt om å ett par snygga angel eyes! så tycker alal fall jag men alal tycker olika! Givetvis är det KATASROF när bilen sönder stylas det får mig å gråta men lite godis kan man allt ha!
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
Mosse?? OK?? så om du tillexempel slänger på ett par 19 tummare för 40 0000 elle annat menar du då att bilen inte blir värd 1 krona till?? om du fick välja mellan samma bil med 17 tum orginal elle 19 tums va skulel du välja dÅ??

varför skriver folk på annonserna då så här typ!

Med fälgar : åså pris!

Utan Fälgar : annat pris!!

???
Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
E36an designades före 1990 vilket gör att jag tycker det blir lite kulturkrock med fälgar vars formspråk är 15 år yngre än bilens. Men det är bara min personliga åsikt.
Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
mAnGe-9:
Ingen är väl så dum att man går och köper fälgar för 400000 till en bil som inte ens är värd hälften, 40.000 antar jag att du menar, kunde bara inte låta bli ;)

Själv betalar jag gärna mer för att få en bil i orginalutförande. För org. 17" M3 fälgar är ju bara såå vackra :)
Ja vi har alla olika smak men jag personligen tycker att en m3:a ska va så orginal som möjligt, vist ett par fälgar,klarblinkers eller sänkning är inte helt fel men alla dessa vingar,ögonlock å så vidare.... jag va själv inne lite på plast biten med m3:an men man växte upp efter ett år och tog bort reiger spoilern å allt annat...nöjde mig med ny cd spelare och 18" hjul ;)
mAnGe-9

Bara för att du tycker att att RH är det grymaste som finns så behöver inte köparen tycka det och en fråga: hur 17 kan du på allvar mena att alla m3:or i sthlm är skit..?
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
mAnGe-9, du har inte tänkt att bara för att du tycker att det är fint med klar glas lysen och sånt kan någon annan tycka att det ser hemskt ut? Jag personligen väljer bort bilar med sånt "tjafs",
uppskattar heller original bilar! Men, smaken är som baken och alla har rätt att göra som de vill!

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
MNS_M3
Om du kan leta på nått ställe på denna sajt där jag nämner att RH skulle va dom grymmaste fälgarna så ska jag skänka dig min bil jag lovar!!! sluta snacka skit! *please*
Shit du är rolig grabben!!! ALLA m3or i sthlm skit?? *SKRATT*
Nä jag sa alla jag var å kolla på i sthlm var skit däremot SÅ VAR DET!!! ja hade väl oturen å titta på skit bilarna helt enkelt!

Abbe:
Självklart finns det folk som vill ha helt orginal med!
jag är själv ingen styling Nisse!!! utan ja gillar bara ren rak snygg stil bara! Thats it!

Tryggvesson!
Kul att jag kan glädja dig =)
Det är lungt du gillar 17t ja tycker det ä snyggare me 19t
helt ok för mig alla har olika smak vett du inget å diskutera igentligen! =)
Philly
snälla, sluta bråka, slå några ggr i väggen med nävarna så lugnar ni ner er...

diskutera M3an jag ska koll på istället tack!

BMW
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
Philly

Sorry men blev tvungen å svara bara! skriver man en sak här förvärras den så sjukt mycket bara! läs själv! helts sanslöst!
det är tragiskt men sant!

Jag sa exempel! 1.
Att dom m3orna som jag var å kolla på i sthlm var skit!

Då säger MNS_M3! "
Hur kan du säga att "alla" m3or i sthlm är skit??

Slutsats! Killen förstår inte svenska så bra tydligen!

Jag sa exempel! 2.
Jag tycker det är snyggare med 19 en 17 tums Fälgar!
*observera att jag ALDRIG nämt ordet RH*

Då säger MNS_M3!
"Bara för att du tycker att att RH är det grymaste som finns så behöver inte köparen tycka det!!!"

Slutsats! Han förstår verkligen inte inerbörden av det svenska språket elller så är han helt enkelt ute efter å tjaffsa!!
TRAGISKT!! SKÄRP ER !!!

M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Jag fattar inte HUR HUR kan en orginal m3.a vara värd mer än en m3.a fullsmetat med allt??????
19", väghålling, trim, styling.....Så är det inte...bara för att vissa här tycker det.....Det fattar ni väl själva eller?? En OVANLIG bil, är värd mer i orginal skick, och inte kan ni säga att m3:or är ovanliga...Nä, dessutom...hur många är HELT orginal...väldigt få...finns det NÅN i sverige som är 100% orginal...tveksamt det.

MVH: Henrik

///M3
Jag förstår inte vad du vill komma... men du värkar vilja ha sista ordet.

Jag ber omursäkt för mitt tidigare inlägg du du värkar ta allt så himmla personligt men du kan kriterera andras bilar/smak men du själv tycker att 19" är så mkt mer snyggt en vad orginal fälgarna är. Då du är så noggrann med att skriva ut att du har 19" rh fälgar... varken du,jag eller någon annan har mer rätt då personliga smaken är olika men dom flesta värkar vilja ha orginal fälgarna.

Att döma av alla dina stavfel i varje inlägg du gör så värkar du inte ha lärt dig det svenska språket och säg inte att jag påstår att jag är bättre.
Åter igen så ber jag om ursäkt ;)

*Philly*
Ska sluta spama din tråd med annat snack.
När kollar du på bilen? Ser framemot en rapport
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
TACK HENRIK! äntligen nån som håller med!!!!!
Det förstår inte jag heller!!! vi kan ta ett exempel!!

Du ska beställa en ny bil för 200 000kr säger vi!
Men du vill ha 18 tummare till den å skinn klädsel å stora ljudpaketet osv!... Då blir ju självklart bilen dyrare eller hur???
SÅ FUNKAR DET DÅ PÅ MITT JOBB!!

Är det inte så privat å dÅ? om nån köper fälgar för 40 000 å bygger ett kanon fint ljud bygge i bilen å sätter på väghållningkit å dittan å dattan...är fortfarande en orginal m3 värd mer då??
Jag kan inte fatta det i så jag heller!!!!!
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
MNS_M3

Tack du är fin på att stava du med hittar du det här ordet i svenska ordboken får du medalj!! "omursäkt"????
Sak samma men du är inte bättre på att stava du heller !huvudsaken man förstår innerbörden alla fall! *pease*
*jäklar nu tog ja sista ordet igen* =( daam förlåt
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Om det sitter massa styling på är det alltid ett +, vill man inte ha skiten så är det bara o plocka av o sälja. Styling delarna är ju oftast mer värda än original om man kollar på t.ex powerbörsen. Sålänge det inte är styling som inte går att "rätta till" spelar det ju ingen roll?, man får ju pengar för sakerna iaf. jag menar hur svårt är det att byta fälgar/blinkers/frontspoiler osv..?
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jag har backat ur affär av en ganska fint M-bil pga att det "byggts ljud" i bilen.
Det kostade säkert massor att bygga, i mina ögon hade de mest förstört en massa inredning.

Allteftersom det blir allt färre fina original M3:or kommer värdet på dessa lätt passera de modifierade exemplaren med tiden.
Mycket utrustning är självklart ett plus men då ska det helst vara originalmonterat eller funnits att få från fabrik.

Titta till exempel på vilka M5e34 det är som säljs dyrt, fina originalexemplar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.