|
|
|
|---|---|
|
HALLÅ !! Jag har en mk I (tv,navi) som har en AV ingång och utgång i baksätet så jag trodde det var lätt att koppla en extern mp3 spelare men jag får inget ljud . Jag öppnar tv´n och ställer in AV men det står bara "mute" och jag kan inte få bort det ? Nån som vet ? ugge | |
|
Hej mogg Du måste ha en kontakt till uttaget med tre fält. Alltså i ena änden tre kontakter som går samman i ett litet trefältsstift. Denna kabel är ganska vanlig till videokameror. Då sitter det lilla stiftet i kameran och de tre "vanliga" kontakterna i din TV. Vill du sedan koppla in en ljudkälla så använder du den vita samt den röda kontakten och låter den gula vara oanvänd då den är för eventuell bild. Jag har haft exakt samma problem med detta men med rätt kabel löser det sig. Tror dock att du bara får monoljud på detta sätt. Finns enligt uppgift en annan väg in i systemet som ger stereoljud men jag minns inte hur det var. Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker! |
|
|
Tackar ! jag såg ett annat sätt, det var att att använda en vanlig kasset som man kör in i tapeingången med en kabel anslutning men jag vet inte hur ljudet blir ? ugge |
|
|
Den lösningen har jag också testat. Ljudet blir ok men det stör mig att motorn går oavbrutet i kassettdäcket. J Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker! |
|
|
Hejsan. Blev intresserad av detta inlägget. Denna kabeln som joholm snackar om, är det RCA kablar lr? Isåfall, är det rca kontakterna lr är det stiftet som ska anslutas till bilen? Måste vel vara rca kontakterna då stiftet går i mp3spelaren? Men tycker det låter konstigt med rca kontakter på bilen. Är vel en sån jag behöver?>> Länk |
|
|
speedy85: Exakt en sådan kabel som du länkar till var det jag använde. Det trista är att ljudet bara blir i mono. |
|
| oki, och dessa AV ingång och utgångarna är lätta att komma till? Vart sitter dom? baksätet men vart | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.