AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.444

Blivit fotad av en fartkamera i Schweiz!

Jag arbetar i Schweiz, och i söndags blev jag fotad av en fartkamera som dom hade ställt upp, körde precis om en bil när det blixtrade till. Tror jag körde mer än 30km för fort vid tillfället.

Kan jag vänta mig böter och indraget körkort?
Har de rätt att ta mitt körkort?

Tacksam för svar om någon vet....
Tillägg!!

Det var med min bil som har svenskt registreringsnummer.
Skickar dom info om fortkörningen till Sverige eller?
Om du kikar på tråden "Ang. Fartkamera i Tyskland" så har jag skrivet ett inlägg där. Det är allt jag vet om det hela.
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Jag blev fotad i norgge och vart kallad till Polis i Sverige. Fick välja mellan 1700 pix eller 5 dar i buren. Det är det land man kort för fort i som bestämmer påföljden. Kolla här Länk

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Jag har blivit fotad i Schweiz för några år sen, utanför Geneve i en hyrbil, körde i 160 på tillåtna 130-väg. Efter ett par månader kom förfrågan om det var jag som körde bilen. Brevet var på franska.
Jag besvarade brevet på svenska vänligt och skrev att jag inte begriper vad som menas då jag inte förstår franska. Det kom en påminnelse vilken jag besvarade med hänvisning till mitt första brev, sen hände ingenting.

Jag har hyrt bil i Schweiz flera gånger sen dess och inget har hänt och dom har inte tagit mitt scweiziska körkort.

Du kommer kanske att få ett kravbrev på böter, men använd bara min metod så fungerar det säkert.

Mats

Mats
BMW CS #5847
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jag har fått p-böter i flera EU-länder med bilen. Men inget har hänt. Kanske är annorlunda med kameror...
Schweiz är inte med i EU och har mig veterligen inget sammarbete med svenska polisen (eller något annat land) som ex vår icke-EU nordiska granne Norge har. Jag är rätt säker på att du går fri om du kör Mats metod.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

"Öl byggde denna vackra bil" :-)
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Kristoffer. Jo jag känner till att Schweiz inte är med i EU. Ville bara klargöra. =)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.