|
|
|
|---|---|
|
Vad ungefär brukar det kosta att byta topplockspackning hos en vanlig oauktoriserad verkstad på en E30 316 -89? mvh | |
| Ja du, det kan kosta vad som helst :-( Verkstäder "med kvitto" brukar väl börja på 4 - 5 tusen. Sen springer det iväg rätt fort. Har din gått sönder? | |
|
Aj fan är det så dyrt! Visste jag faktiskt inte. Det är systers 316 som har grå rök och går konstigt ibland. Svårstartad och ibland startar den inte alls. mvh |
|
|
Hmm, drar den vatten? Anl till att jag frågar är att du nämner "grå rök", det är jättelätt att förväxla detta med trasig toppackning på vintern. |
|
|
Nejdå det har varit så i över ett år. Den går illa oxå. Ibland startar den inte. Tändkablar, tändstift, bensinfilter, luftfilter är bytt. Den är checkad på el-verkstad också. De har kollat luftläckor också. Nåt är fel på den i alla fall. Vet ej vad... |
|
|
Missuppfattade jag dig nu kanske, men den drar alltså INTE vätskor? Då kan du nog utelsuta packningen med en gång. Hur såg de gamla stiften ut. Oljiga, vita eller ljusbruna? Är stiften oljiga = slitna ventilstyrningar eller slitna kolvringar. Kolla så att inte rotor o fördelarlock är kass. Sen kanske en koll av ventilspel vore på sin plats. Grå/blå rök = olja. Vit rök = vatten. Generellt brukar inte trasig topplockspackning generera startproblem. Såvida det inte är en stor skada.......Skall fundera lite på detta :-) |
|
|
Kan inte komma på nått mer:( Men om det vart så här i ett års tid, o inte blivit värre, tror jag inte att toppackningen gått. Snarare toppen i sig i så fall..... spricka eller nått om den drar vatten. Antar att det inte finns några pölar under den när den stått ett tag? I övrigt tycker jag att det låter som ett typiskt "köpa-beg-motor-fel". Borde inte kosta mer än 2-3 tusen TROR jag. //Christer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.