AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.582

M3 S52 motor -96 i en e30

Mo
53
Morfendite
X3 3.0SD -07
Jag undrar vilka problem man stöter på när man skall få i en 3.2 liters M3 sexa i en e30 kaross.

Vad jag förstått blir det bland annat problem med nå'n "EVS"-box, typ immobilizer i motorstyrningen. Kan man koppla bort den eller lura den på nå't vis?

Dessa frågor är väl ganska vanligt förekommande så har ni länkar så är jag tacksam.
Mo
53
Morfendite
X3 3.0SD -07
Förlåt, motorn heter visst S50B32... Svensk på 3.2 liter.
Immobilizerproblemet löses nog enklast med att skaffa EWS-box, antennring och nycklar från samma bil som motorns styrbox.
Se här:
Länk
Mo
53
Morfendite
X3 3.0SD -07
Enklast, om man har tillgång till dessa delar... Men annars?
Annars går det inte vad jag vet.
Mo
53
Morfendite
X3 3.0SD -07
Asch! Det var då rackarns! Någon annan som vet?
Ett eftermarknadssprut som du mappar själv löser ju också det hela, men då blir det antagligen billigare att köpa hela kitet med EWS-box, kabelhärvor etc. på skroten.
Mo
53
Morfendite
X3 3.0SD -07
Jag har kollat på dessa sprut men de kan inte, vad jag förstår, kontrollera vanosen. Och eftersom jag inte kommer att bygga turbo i första taget så vill jag nog ha vanosen fungerande.

Men se'n blir det nog turbo i alla fall. De andra grabbarna i garaget mobbar mig nog annars, kör ifrån mig med sina räser-Porsche 944...
Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
har för mej nya autronic sm4 klarar att styra vanos mm, men de lär ju kosta ännu mer att mappa in skiten då det där lär ta tid..

going 2 fast.. expect nothing less..
www.fearthis.se
Ål
8
Ålands Adde
325ix-87 Tic
320-89.2,7Tic
Motec M800 klarar av vanosen samt M48an om du köper en extra box till den..
Nya autronicen borde väl också klara av vanos om jag inte minns fel.
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Japp SM4 fixar biffen

Mo
53
Morfendite
X3 3.0SD -07

Styrsystem som styr vanosen har jag hittat flera och det är ju nå't man vill ha. När man skall trimma med turbo. Men det skall jag ju inte göra i första taget. Motor, växellåda mm kostar mycket nog...

Finns det inget trimmchips som inte frågar efter EWS-boxens godkännande?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.