|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar vilka problem man stöter på när man skall få i en 3.2 liters M3 sexa i en e30 kaross. Vad jag förstått blir det bland annat problem med nå'n "EVS"-box, typ immobilizer i motorstyrningen. Kan man koppla bort den eller lura den på nå't vis? Dessa frågor är väl ganska vanligt förekommande så har ni länkar så är jag tacksam. | |
| Förlåt, motorn heter visst S50B32... Svensk på 3.2 liter. | |
|
Immobilizerproblemet löses nog enklast med att skaffa EWS-box, antennring och nycklar från samma bil som motorns styrbox. Se här: Länk |
|
| Enklast, om man har tillgång till dessa delar... Men annars? | |
| Annars går det inte vad jag vet. | |
| Asch! Det var då rackarns! Någon annan som vet? | |
| Ett eftermarknadssprut som du mappar själv löser ju också det hela, men då blir det antagligen billigare att köpa hela kitet med EWS-box, kabelhärvor etc. på skroten. | |
|
Jag har kollat på dessa sprut men de kan inte, vad jag förstår, kontrollera vanosen. Och eftersom jag inte kommer att bygga turbo i första taget så vill jag nog ha vanosen fungerande. Men se'n blir det nog turbo i alla fall. De andra grabbarna i garaget mobbar mig nog annars, kör ifrån mig med sina räser-Porsche 944... |
|
|
har för mej nya autronic sm4 klarar att styra vanos mm, men de lär ju kosta ännu mer att mappa in skiten då det där lär ta tid.. going 2 fast.. expect nothing less.. www.fearthis.se |
|
|
Motec M800 klarar av vanosen samt M48an om du köper en extra box till den.. Nya autronicen borde väl också klara av vanos om jag inte minns fel. |
|
|
Japp SM4 fixar biffen |
|
|
Styrsystem som styr vanosen har jag hittat flera och det är ju nå't man vill ha. När man skall trimma med turbo. Men det skall jag ju inte göra i första taget. Motor, växellåda mm kostar mycket nog... Finns det inget trimmchips som inte frågar efter EWS-boxens godkännande? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.