|
|
|
|---|---|
|
Hej! Idag var jag och min far på Bmw för att få bilen 100%, Men vad var gjort? ingenting... Fattar varken in eller ut varför dom tog in bilen överhuvudtaget. Det som är "strulet" är följand, Sportläget på automaten växlar inte till 5:an(så ska det tydligen vara enligt dem, fast dom kunde först efter sin lilla titt konstatera det då det var ett inte var något "fel"), vindrutan har en mycket irriterande beläggning som tydligen ska vara där(aldrig vart med om liknande)Vibbrationer i ratten har det var sen den va ny och så ska det förbli tydligen då det är standard, Framljusen immar(vet inte om det är återgärdat då han fick kunder och vi var tvugna att ge oss av. Ni andra med x3, hur upplever ni dem? haft liknande problem? Problemt med vindrutan är tydligen standard på alal bmw bilar!? | |
|
Automatlåda har jag ingen, så det kan jag inte uttala mig om.De andra problemen känner jag inte igen. /A |
|
|
På faceliftade E39 så blir det lätt kondens bakom strålkastarglasen, i många fall så har strålkastarna bytts ut mot nya pga goodwill. Även utbytta strålkastare immar ibland tyvärr, hurvidare det är samma problem med X3 vet jag inte men det är väl inte omöjligt. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
| I sportläget ska den inte växla upp till 5:an det stämmer, men visste dom inte det? | |
|
Bmwlundqvist: Det var ett fel för dom ochså tills dem tagit in den då dem kunde konstatera att det ska vara så, tycker det är rätt värdelöst att man inte kan ha i 5:an med sportläget i!! Har vart problem med motortempen och nu efter andragången vill dem göra något åt det ,innan så påstod dem att dieselbilar "aldrig" blir varma på vinter, snick snack säger jag då det inte stämmer... Ingen annan som upplever irriterande "beläggning" på framrutan? Ska vara så på alla Bmw tydligen... |
|
|
Självklart ska tempen upp även på en diesel! Vad är det för beläggning på rutan? Går den inte att få bort? |
|
|
Det som jag kanske kan svar på är beläggning på framrutan. Det funkar såhär. Alla paneler mm innehåller plast och från den så dunstar lösningsmedel som används under produktionenen av panelerna. Detta sker i högre grad då panelerna är nya. Detta avdunstade medel lägger sig som en hinna på invändiga rutor de första månaderna och går bort med tiden. Jag har det problemet med min x3a har putsat rutan nyligen och bilen är 1½vecka gammal. Förnsterputs, spetsat med ett par droppar tröd Om man kör en dieselbil låga varvtal så stämmer det att det inte blir tillräckligt med värmeenergi i motorn så att det räcker till att värma övriga delar vid kalla yttertempteraturer. Tidigare E38 E39 E46 E53-dieslar hade en bränsledriven tillsatsvärmare(webasto) som gick igång via temperaturstyrning samtidigt som motorn för att värma ordentligt. På x3 vet jag inte hur det ligger till med den saken. Har sänt en förfrågan till teknisk support på importen. Om du inte tycker att verkstan och mottagaren ger bra support prova en annons verkstad. Lycka till Asken |
|
|
bmwlundqvist: Ja det är ju inte kul att sitta och köra 5-6mil utan att få upp normal tempratur... Som en fuktighinna med riningar i som allti uppstår vi torkning av rutan... "Men så är det på alla Bmw"... /Oskar |
|
|
Asken: Beläggningen sitter på utsidan och inte insidan, jag har även vart i kontakt med sakkunniga inom området som inte har en aning om hur man får bort beläggningen då rutan blivit polerad en gång redan utan bra resultat. Har kört mycket dieselbilar men aldrig vart med om liknande, spelar ingen roll hur man kör x3:an, blir aldrig varm endå förutom om det är plusgrader ute och så ska det inte vara på en ny diesel bil... Skulle även vilja vet om du upplever vibbrationer i ratten vid 50-60km/h? Mvh/ Oskar |
|
|
Osc@r: Har du klimatkomfortvindruta? Antar att du har pratat med en glasmästare om problemet? Blir lite nyfiken på vad du talar om. Lustigt med värmen. Dom kanske får byta termostat? Har inga vibrationer dock drar det lite snett tror att det blir en framvagnsinställning. Mvh Asken |
|
| Osc@r: check mail! | |
|
Asken: Nepp ingen klimatkomfortvindruta. Jag ringde bilvårdsspecialiten som har lite koll på rutor o olika medel men han ahd einget annat förslag än att polerar rutan, och det är redan gjort en gång. Termostat byte är bokat fast det tog två verkstadsbeskök innan dom kom fram till det, innan så fick man baar till svars att det är en diesel - så ska det vara... Mvh/ Oskar - mail skickat |
|
|
Be verkstan ordna en kotakt med nån från importen som får kika på det. det är väl bara att byta ruta då gissar jag. Mina erfarenheter från support hos BMW är för det mesta goda men det kanske har blivit sämre. Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.