|
|
|
|---|---|
| Någon som har en bra bild på M3:ans underrede? (E36) vore kanon! | |
|
Föresten grattis till nya bilen !!! hoppas du får roliga mil bakom ratten mosse det förtjänar du efter allt letande du varit med om.. BMW- När du älskar att köra |
|
|
Verkligen ingen som har nån bild? Undrar nämligen vad jag skrapade sönder under bilen när jag backade in i garaget.. :-/ En svart plastkåpa strax bakom vänster framhjul, ganska precis under förarstolen.. Nån som har en aning om vad detta kan vara? |
|
|
Kan det vara kåpan över bränsefiltret? Annars brukar det vara kattarna som tar i. _______ //Niklas |
|
| Bränslefiltret...låter ju inge vidare! | |
|
Det är säkert plastskyddet som skyddar bränslefiltret, kostar ca 50kr hos Bmw. ///Tobbe Länk |
|
|
Menar du den med en liten läpp som sticker rakt ner mot marken? Om det bara var den som skrapade i har du inget att oroa dig för, syftet med den läppen är nämligen just att skrapa i marken, en sorts varningsgrej för att uppmärksamma föraren att bilen är för låg för underlaget innan något som kan gå sönder tar i. ***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle*** |
|
| Tackar grabbar...får hissa bilen sen & titta, men den delen såg inte dyr ut! :) | |
|
Är det inte gummikudden till extern domkraft som sitter där? Hur ser den ut, är den rund? /Rickard |
|
| Noop, inte den, detta var svart hårdplast. | |
|
Det är säkerligen plastskyddet till bränslefiltret. Det sitter som sagts tidigare precis där. Så du behöver nog inte oroa dig :-) Grattis till nya bilen förressten. Har följt din trådar, rolig läsning innan du bestämde dig :-) Kul att man kan köpa bil osedd utan att bli lurad! En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
Hejs! Jupp, kollade med BMW, det låter som just plastkåpan över bränslefiltret, hoppas nu bara själva filtret klararde sig... Tack Spookshow! det känns bra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.