|
|
|
|---|---|
|
Hur dålig är egentligen Kontakt/genomföring kabelhärva från dörr till A stolpe på E30n? Mina elspeglar funkar inte och efter att ha titta i denna kontakt med oxiderade stift slutade jag felsöka. Är dom flesta dåliga eller går det att hitta friska på skroten? Härvan i dörren är välrealistisk att plocka veck. Men andra ändan i botten på högtalar pottan lär man isf klippa å löda på plats igen. //M// | |
|
Ja, det går hitta friska på skroten. Jag valde den lösningen då bytt någon slags ful universal kontakt på min. Det går köpa nya kabelstammar hos BMW. Tror de kostade runt 400:- och 700:- styck. Ett annat alternativ är att köpa nya stift hos tex BMW och stifta om. Det kan dock lite av skattjakt att hitta rätt stift. /G |
|
|
Är ju också ett alternativ att byta stiften. Har ett utdrag på alla stift å hylsor och det verkar inte vara helt lätt att hitta rätt. Het ser det ut ligger c-lås å elhiss matning framme som default? //M// |
|
|
Det är inte säkert. Kablaget jag tog kom från en bil utan elhissar så de stiften saknades i handskarna. Jag löste detta genom att dra just de två trådarna separat via det lite större hålet. Så det bästa är hitta en bil med samma utrustning. Hade det bara rört sig några dåliga stift hade jag satsat på att bara pressa dit nya stift (om man nu lyckas lista vilket artikelnummer de har). Nu var mitt kablage inte så vackert pga den där universalkontakten någon tysk pillat dit. /G |
|
|
Hur ser låsningen ut för stift å hylsor? Själva kabel klämmningen går ju att komma runt mha lödning. |
|
|
En eller flera fjädrande låstungor/hullingar. Principen syns rätt tydligt om du tittar på dessa stift, länk till ELFA: Länk /G |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.