|
|
|
|---|---|
|
Har en SonyEricsson P910i som jag har det mobilbaserade navigationssystemet Wayfinder till med en tillhörande BT-GPS. I det får man röstanvisningar via telefonens högtalare. Jag skulle vilja att röstanvisningarna från navigationen tystar stereon tillfälligt precis som när man har handsfree. Är det någon som vet om en mutesignal eller liknande skickas på mobilens anslutningar, då P910s högtalare går igång? Om inte det går skulle jag nog ändå bli ganska nöjd om ljudet från anvisningarna spelas upp på högtalarna, utan mute. Går det eller är det bara under ett telefonsamtal som ljudet skickas till stereon? Mvh D | |
|
Går nog inte att lösa på ett enkelt sätt tyvärr. Vid telefonsamtal kommer helt riktigt en signal som HF-kitet gör om till mute (jordning) som kan kopplas till stereon. Om det funkar även med röstkommandona så är det ett HF-kit du behöver. Det har gjorts försök med liknande som det du vill ha, dvs att bara ljudet ut till headset skapar en mutesignal (utan HF-sats). Det funkade inget vidare, man får lägga in lämpliga fördröjningar osv annars blir det himla hackigt och störande. FP |
|
|
Det kan finnas någon hållare som förstärker ljudet i din P910s om det kan vara till tröst? kolla på www.brodit.se eller ännu bättre slå dom en signal. Ett tips som tyvärr inte hjälper dig ett dugg men kanske andra är att TomTom Go har en avancerad hållare till bilen som har den önskade funktionen och en bunke andra smarta saker. Värt att tänka på om man planerar en dylik lösning. Wayfinder tar väl betalt som för en prenumeration om jag inte minns fel, på gott och ont isåfall men chanserna att kartmaterialet är mer aktuellt ökar misstänker jag. Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk |
|
|
Vad kostar BMWs original HF-kit inkl montering? Mvh D |
|
|
Hör med något mobilforumet istället, t ex: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Funderar på att låta PM-Shopen i Solna montera in nytt ljudsystem i min E61:a. Är de duktiga på mobilinstallation också? Mvh D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.