|
|
|
|---|---|
edde |
Har ett vindbrus i 525 på förardörr är det bara att bryta den inåt eller? Edde |
edde |
e-34 Edde |
|
Troligen så är listen som tätar mot dörren trasig. Kostar runt en tusenlapp har jag för mig. Men det kan också vara dörren som sitter lite snett, då blir det ett fasansfullt vindbrus! Detta ställer man in på gångjärnen med hjälp av skims/distansbrickor. /Per |
|
|
Det kan också bero på dekorlisten runt vindrutan, är den felaktigt monterad brusar det direkt. Kolla även att tätningslisten är korrekt monterad. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag har oxså brus i min e34, men det verkar komma från framrutan? hel knasig bara när det blåser ute när man kör i typ hundra kmh |
|
|
Mr_mad: Läs vad jag skriver ovan. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Erik :hehe lite sömnig efter lunchen ;-) men hur kan den vara fel monterad då? finns det någon mektips var man ska börja pilla |
|
|
Kolla så att den ligger an mot ruta och kaross och inte glipar någonstans. Du kan prova med att sätta en bredare tejp som täcker listen samt en del av rutan och karossen, för att se om det försvinner. Kanske dags att ändra profilen, från E43...? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
ok ska kolla upp det profilen va vad :-) Ooops |
|
|
Under bilen finns fyra stycken gummiklossar, dessa är till för att placera domkraften under. Trillar en av de främre av kan ett vindljud uppstå som upplevs som om det kom från framdörren, detta därför att du då har ett hål rakt upp i karossen. Mvh //Scarface |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.