|
|
|
|---|---|
| vad kan 4st 17" schnitzer fälgar till E36 vara värda, däck finns på ca. 5-6 mm mönster. bra skick. ? | |
|
sålde min uppsättning jag hade för 5000kr,nylackade färlgar dock va de två väldigt dåliga däck + två sämre som låg på..så säg..6000kr är väl inte oskäligt..enligt mej iaf. /crille the sky is the limit! |
|
| Vilken modell? Finns väl lite olika, jag har en modell som jag inte vet vad de heter (pinsamt). | |
|
För AC Schnitzer original skulle jag vilja säga 6000:- och kanske uppåt 7000:- om dom är i bra skick och med så pass bra däck... ...dvs. om man hittar rätt köpare som uppskattar att det är original fälgar och inte några jönköpingskopior... |
|
|
då kanske man skulle försöka få 6000 :- för dom. har gjort ett jobb å får dom som betalning *shine can never replace attitude* |
|
|
Enligt vad jag erfarit, så spelar inte själva äktheten så väldigt stor roll när det gäller begagnade fälgar. Om det inte är väldigt speciella fälgar för att kanske färdigställa ett objekt till originalskick. I dimensionen 17", som är passerad som "stor" fälg tror jag inte att så många betalar speciellt mkt. Dom flesta, inklusive jag själv, är väldigt intresserade av det sitter nya eller bra däck på. Köpa beggade 17", och sen sko om med nya vettiga däck balanserat och klart för ytterliggare 6-7000:-. Då kan man förstå att helt nya Jönköpingskopior, i dessutom en tum större blir högintressant för många. Schnitzer eller Schnitzer-copy, who cares, dom är ju knappast gjutna utav guld i originalet heller :-) |
|
|
pistolas: Nä, originalet är inte gjutna av guld... men av bättre material och definitivt snyggare än Schnitzer-copy... Jag lovar, sätt upp en copy vs. orig i balansmaskin så ser du skillnaden redan där... Jag vet inte... synd att det är så med "dom flesta" då... men jag personligen köper då hellre begagnade fälgar i bra kvalitet billigare än nya i dålig... Du märker skillnaden när du råkar köra över en trottoarkant eller likn. Varför åker vissa hellre begagnad BMW istället för ny Skoda för samma pengar? ;-) beatnik: Ska du ta dom som inbyte/betalning för ett jobb tycker jag du ska värdera dom lite lägre eftersom du får ett mer-arbete med att sälja dom och "ligga ute med pengarna". |
|
|
pär:an kan ja få 6k för dom gör jag lite upp på dem, men inget större. är väl mest för å vara snäll jag tar dom som betalning *shine can never replace attitude* |
|
|
6k är väl inget opris, jag köper alltid begagnade kvalitetsfälgar istället för nya lågprisfälgar. Gav 6k nyligen för en uppsättning OZ Futura med skapliga däck samt 7k för en uppsättning BBS RS2 förra året, även dem med skapliga däck. Båda uppsättningarna var i bra skick utan kantstötningar. Mvh Henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.