|
|
|
|---|---|
Natan |
Hej alla kunniga! Har ett oljud på min e39 som håller på att göra mig tokig i en annars så tyst och skön bil. Det gör sig påmint vid exakt 2000 v/min, oavsett växel och hastighet, sedan försvinner det lika fort igen om varvtalet ändras. Det låter som ett "skorrande", sjungande ljud och kommer underifrån någonstans, tycker jag det låter som i alla fall (svårt att avgöra). Har kollat avgassystem och annat som kan tänkas väsnas men inte sett eller känt något annat konstigt. Någon som har eller haft liknande erfarenheter. Vore jättetacksam för om någon kunde hjälpa mig med detta enerverande problem. Keep on driving |
|
Tror att det kommer från avgassystemet. Åtminstone på vissa 96:or vet jag att det varit problem med att det blir nån elak resonans i avgassystemet, vilket medför ett dovt skorrande ljud strax under 2000varv. Det man kan göra är att stoppa dit nån extra upphängning som dämpar svängningarna. BMW har dessa svängningsdämpare. /Micke |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det sitter några sväng.el resonansdämpare påhängda ser ut som modell större dörrstoppar. samt att en upphängning inte tycks användas. sitter en pinne svetsad på den högra bakre "limpan" framför bakaxeln med motsvarande fästhål i karossen. men där har det aldrig suttit nåt på min bil så det se ju lite lustigt ut, det har kanske modifierats under tillverkningens gång. MVH Hasso |
|
Har ni hittat på någon lösning på detta problem? Jag har EXAKT samma problem med min 520 -97:a. Bara vid just 2000 varv durrar hela bilen. Avgassystem eller bakre kardanknuten? Någon med som haft samma fel? Mvh Jimmy |
|
|
Det låter som mitt problem! Se mitt inlägg Länk Min bil Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.