|
|
|
|---|---|
|
Ska ev ta en 328 cupe 00:a i inbyte mot min M-roadster, den har gått 14800mil. Min fråga är helt enkelt, tycker ni att den har gått för långt för att kunna sälja den? Har inte tänkt köra så mycket med den så när jag i min tur ska sälja den så har den gått ca 15500mil. Bilen är helrätt i övrigt, silvermetallic med svart inredning och aluminium inlägg, nya 19 tum split fälgar med nya däck,nya vinterdäck, nyservad på BMW insp 2, sänkt, mycket väldokumenterad historik, 3 mån garanti, i mycket bra skick! Har tittat lite på andra 328 cupe till salu och snittet på milen ligger runt 8000mil-11000mil. Vet att milen inte är helt avgörande men när man väl ska köpa en bil så vill man ju gärna att den ska ha gått så lite som möjligt, frågan är ju om denna har gått för långt? Kan sälja den för 160.000kr för att jag ska få det jag har begärt för Z3:an, jag får alltså pengar imellan när jag byter till mig 328:an. Svar uppskattas!! P.s Svara gärna med Ja resp Nej och med en kort motivering, SÅ MÅNGA SOM MÖJLIGT D.s | |
TobbeBMW |
Det hänger ju på dej lite också, är du tveksam beträffande bilen så blir ju svaret NEJ, köp den inte. MEN jag tror inte du får svårt att sälja den sen, det finns säkerligen många köpare på en bil som gått marginellt längre (3000mil) Beslutet är ditt eget, men gör det inte om du inte är 100% säker på att du blir nöjd med bilen. |
| Tack för ditt svar, behöver mer intressanta reflektioner.. | |
| Borde väl vara möjligt att få ut 160 för den till våren tycker jag... annars får du väl sälja 19" fälgarna för runt 10-15 och sälja bilen billigare | |
|
Den möjligheten finns ju även. Något speceillt som brukar gå sönder runt 15000mil på 328 00:a? |
|
|
Min personliga reflektioner är att när en e46a gått 16 kmil och uppåt blir den väldigt svårsåld. Låga mil och svensksålt gör sitt på andrahandsvärdet helt enkelt. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Efter 15000mil är det väl troligt att det börjar bli lite glapp i bussningar, slitna dämpare, bromsar. Är bilen väl underhållen så är det nog inga problem. Rost på undersidan av huven verkar vara vanligt på E46, rätta mig om jag har fel. Import eller svensksåld påverkar priset litegrann. Har den skinn och sportstolar? |
|
|
Den har svart tyginredning med sportstolar, den är importerad 2002. Har pratat med den tidigare ägaren och han pendlade sverige danmark, där av milen. Dock så hade bilen gått felfritt för han, ska fråga ang rost på huvens undersida. Tack för tippset! |
|
|
Har nu bestämt mig för att ej ta bilen i inbyte, tack för era åsikter! Mvh:Erik |
|
|
Det låter som ett klokt beslut. Jag tror att du hade fått svårt att få ut 160000 för den. |
|
| Instämmer med förgåande inlägg smart beslut 15 t mil på 4 år e mkt hur man än vänder på det :) | |
| Svårsåld eller inte, det hänger ju bara på priset för en sådan bil med relativ hög omsättning. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.