|
|
|
|---|---|
| Jag har haft två 540 E39 och samma fenomen med kopplingen. Vid dragläge hugger bilen fram lite. Gör det så när lamellerna blir slitna eller ska det vara så? Bilarna jag har haft har gått olika mycket därför är jag lite osäker. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Har du testat att plocka bort CDV.strypningen ?? se länk Länk ///MVH Hasso Länk |
| Förmodligen är det inte detta problem som du har för det är väl en automatare. Men i alla fall; Jag har erfarenhet av et skumt problem som uppstod på en 325 E34. Den högg också i dragläget (manuellt växlad). Efter ett tag så kunde man även märka att nivån på bromsolja sjönk. Det visade sig att slagcylintern till den hydraliska kopplingne hade börjat läcka. I och med det kom det in olja på kopplingslammellerna vilket resulterade i ryckiga draglägen. | |
| Den är manuell! | |
| 325 E36 skulle det vara. Kolla bromsoljan, fast jag vet inte om E39 har gemensamt kärl för broms/kopplingsolja | |
| Hassos tips låter väldigt likt mitt problem. Det ska jag testa. Tack för tipsen. | |
|
Hej, hugg i dragläget kan bero på att en av packboxarna sprungit läck och vätska kommit ut i kopplingen. Så var det i vart fall på min bil. /M Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.