|
|
|
|---|---|
|
Hej! skulle vilja ha lite synpunkter av kloka bmw ägare där ute. Har för tillfället ett stort sug på Sv-såld Bmw 525-01 med M-paket som gått endast 4300mil. Vad är skäligt att pröjsa för denna vagn på den privata marknaden?. Den har gått som laesingbil,fördel/nackdel?? Och vilka fällor bör man se efter vid ett köp,osv?. Tacksam för kloka svar. Alla svar är av stort värde för mig. | |
|
Ca 160000 borde en sådan vara värd: Jag har haft en,och det är en mkt vettig bil snygg och hyfsat rolig,dessutom ganska ekonomisk. |
|
|
Skulle gissa på 160-175000:- beroende på skick, historia, utrustning, fälgar, däck etc. Hos handlare blir det mer, hos BMW-handlare ca 20% (med viss prutmån). Viss skillnad om du kontantköper eller har inbyte mm. Att den gått som leasingbil är förmodligen ingen nackdel. Kan snarare vara fördel eftersom den troligen skötts till punkt och pricka. Men det är klart... kan vara hårt körd (vilken bil kan inte det?) och om företaget som leasade den hade taskig soliditet kanske man försummade bilen innan försäljning. Utför detektivarbete och gör hemläxan ordentligt innan köp! ///M som i M52TUB25! |
|
|
Yonaz: "Ekonomisk". Mätte du upp hur mycket den drog (?), vore intressant att veta. Ungefär hur mycket drar den t.ex. om man kör som jag, huvudsakligen på landsväg? Har själv siktat in mig på samma modell och årtal, dock möjligtvis med lite högre miltal för att få ner priset. |
|
|
Wannabe: På landväg kan jag få ner min till 0.82/milen (235/45/17 runt om) men då kör man snålt som fan, i stan har jag fått upp den till ca 1.3/milen. 525 motorn (2001) är ganska så ekonomisk att köra med tanke på bilens storlek! motorn är pigg o svarar bra, silkeslen gång osv.... Mvh Dragolito Svart som synden Länk |
|
|
Som en parentes: hade en Z4 2.5i (samma motor) hemma över en helg, jädrar vilket klipp det var i den bilen. Var enda kotte som tog en sväng med bilen (många vänner och bekanta kom för att hälsa på) blev helt ställd över gasresponsen och den härliga och precisa styrningen. Det roliga var att den bilen drog precis under litern hur man än körde.... och när mamma hade provat att köra den en runda, så hade förbrukningen sjunkigt till 9.2 liter per mil. Mycket snål motor det där, fast det e klart i en E39 kaross blir det lite törstigare... :-) men man var positivt överraskad, inte bara av förbrukningen utan 190 hk hade aldrig kännts så mkt innan... :-) V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
k1mzo: glömde skriva att jag vart inte själv i bilen, jag + en kompis båda två stora som livvakter + en massa tunga grejer i bagaget o full tank vart nog därför jag fick upp den till 1.3.. Mvh Dragolito Svart som synden Länk |
|
|
Tack för uppgiften! Gas åpå ba pojka |
|
|
Jag är också intresserad av 525 E39-kombi med M-paketet. Gissar på ett slutpris på runt 170kkr för objektet om den är reko. Jag har märkt att de M-utrustade bilarna är rejält mycket dyrare (ofta 20kkr mer) i utannonserings pris än de utan M-paketet. Om denna skillnad består vid försäljningen är en annan femma men vad jag upptäckt så verkar de M-utrustade vara relativt eftertraktade, de lågmilade bilarna försvinner ofta omgående på bytbil tex. Jag tycker det låter lite med 4300mil för en 4 år gammal leasing bil men med tanke på att den är sv-såld borde det vara ganska enkelt att studera service historiken. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 "Öl byggde denna vackra bil" :-) |
|
|
jag tycker att det verkar billigt med ett pris runt 170. jag har nu kollat på lite priser och sett att större delen av bilarna ligger privat på 195-209:- jag har också kollat reg nr på vägverket och den hade då 5 ägare totalt. tydligen så var det 2 privata ägare på dessa mil. Killen som har bilen begär 200kkr. ifrån början hade han tänkt sig 209kkr. Kommer jag att dra mig i ekonomiskt om jag själv skulle vilja sälja den om nått år?. |
|
|
du kan nog räkna med att den kommer sjunka till en 150 t kr inom 2 år.... kanske tom ngt mer beror som sagt på dig och bilen.... 200 000 kr är bra pris tycker jag... vi har letat lite bland märkeshandlare (BMW) och då är det svårt att hitta den bilen under 220 000 kr, ofta ligger de ngt högre... men som sagt privatpersoner kan inte sälja till samma pris som märkeshandlare... V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
9,2 liter per mil låter väldigt ekonomist :) BMW- När du älskar att köra |
|
|
9,2 liter per 10 mil... :-)... det är f-datorns fel! V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.