|
|
|
|---|---|
| En svag lukt ab bränd plast uppstod i kupén under körning med min E46 tou. Har hört talas om ett fläktmotständ som kan krångla. Tacksam för tips | |
|
Hej! Låter väl inte helt otroligt att effekttransistorn(kablaget) till kupéfläkten "brunnit".... Går kupéfläkten nu? Mvh Janne. |
|
| Jodå kupéfläkt och allt annat fungerar utan problem. Hade kontakt med BMW-verkstaden. De trodde att lukten kunde komma från katalysatorn, exempelvis fastbränt vägsalt. Vet inte vad jag skall tro. Jag tycker lukten påminner om "varm elektronik" | |
|
Jag hade också en skum lukt i mina bilar. Visade sig att det var spolarvätskan som luktade. Köpte en 10 liters koncentrat på biltema och blandade själv till en 25 liters dunk. Lukten var mycket annorlunda. Så, har du spolarvätska från biltema? //Player |
|
|
En polare till mig hade samma problem (eller liknande) på sin T4. Det visade sig at en plastpåse hade fastnat under bilen och smält. Den avgav en lukt av bränd plast som var allt annat än svag. Kanske ett long shot, men skadar väl inte att ta en titt under bilen innan du ger den till BMW. Borde vara mer kostnadseffektivt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.