|
|
|
|---|---|
|
Hej. Precis som trådan börjar så undrar jag om rostskydd för min 540 e39 -02. Jag tog hem bilen från Tyskland och undrar hur det är med rostskyddet på importerade bilar. Här i vikingalandet så har vi ju saltet som den svurne fienden och man vill ju inte att pärlan skall börja rosta. Kan det behövas en rostskyddsbehandling och kanske speciellt under bilen i sådana fall? Andra som kanske importerat som har erfarenheter. Tacksam för råd:) Vh/Kermit. | |
|
Hej! Jag rekommenderar alla som känner "suget" att göra en behandling att just göra det...Spelar ingen roll att modellen i övrigt har ett gott skydd från fabrik.Zinkskiktet försvinner allt eftersom åren går. Sedan efter ett antal år så är plåten helt oskyddad mot rost och förfallet börjar i större skala(inuti balkar,dörrar osv)...Även underredet bör få en behandling. Tuff-Kote Dinol brukar ha en bra behandling till de flesta bilmodeller. Ring och kontrollera. Andrahandsvärdet borde öka en smula också om man kan dokumentera att behandling gjorts+då också regelbundna efter -behandlingar med lämpliga intervall. Lättare att sälja iaf. Kostar visserligen en slant men ska du ha kvar bilen ett tag och vill ha ett gott skydd i "vinterslasket" så finns det ingen annan utväg. Mvh Janne. Mvh Janne. |
|
|
Tack Janne. Låter vettigt, får ringa och kolla. Jodå, det här är min drömbil helt otrolig prestanda/komfort, så den hade jag tänkt behålla ett låååååååångt tag:) Vh/Kermit. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.