AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.088

Chiarettoröd M5 E39

Sida 2 av 5
er
375
erc
218i Active Tourer -16
Den vita E39 M5 (US) ser mycket bra ut, förutom den otäcka stripen... När det gäller inredningen i den anser jag att den röd/svarta klädseln skär sig fruktansvärt mot trålisterna. Bort med stripen och i med alulisterna...
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Asken: De bilderna skulle jag verkligen vilja se. Låter väldigt intressant. Sånt är värdefullt i mina ögon :)

//Schnitzer

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Asken: Jag försökte skicka e-post till dig, men det kom tillbaka. Tänkte bara säga att om du får bilder så skulle jag bli superglad om du kunde skicka de till: m5.individual@gmail.com

//Schnitzer

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Ryktena(berättade av tekniska supporten på importen) förtäljer även att nere i norrköpring skall det ha/ eller rullar det en m5 00 med individual skärmar bak och vhs eller dvdspelare/ växlare. Svensksåld bil tydligen. Tillbehöret låg på en bra bit över 100k.
Asken
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Schnitzer: asken@autopower.se funkar du får dom om jag får tag på några.
Mvh
Asken
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Asken: Ok, möjligt att jag kanske har utrustningslistan på den. Känner igen tillbehöret från någon utrustningslista som jag har. Jag har en med reg.nummer RUM671. Den är dock svensksåld och har följande individual:

- 0944 "ZS-Umfang", TV/Video (kommunicering med DVD-spelare). Monitorer i nackstöden på framstolarna osv. Uppspelsutrustningen finns i bagaget till vänster.

//Schnitzer

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Asken: Får du tag på reg.numret på den som du hade hört om i Norrköping så skulle det vara kul att få veta.

//Schnitzer

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Schnitzer: Det låter rätt. Har ingen möjlighet att få tag på regno numera(kompisen har slutat där). Svsåld 00a som jag skrev. Spelaren i vänster bak är den uppgiften jag fått. Den har rullat 10250km....
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Schnitzer:
Jag tillhör dom som tycker att vita M5or är bland dom snyggare:) Den du länkade till var underbar och inredningen var det också klass på! Drömbil!

I området där jag bor brukar jag någon enstaka gång se till en vit E39 M5 i färgen vit. Om jag ser till den igen ska jag försöka ta bilder samt reg.nr om det är något du önskar?

När jag tänkte efter så var det en vit M5a med på vårträffen här i Sthlm i april 04. Vet inte om du "känner igen den" jag hittade iaf två bilder:
Länk
Länk

Tyvärr var min kamera utlånad på annat håll då så jag hade inte möjlighet att ta några egna bilder. Reg.nr kommer jag heller inte ihåg men det går säkert att ordna.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Den andra kända alpinvita M5 E39 i Sverige har regnr JT någonting, även den är skralt utrustad ingen navi, men den har plåttaklucka, jag kikade på den utanför VW i Akalla för ca 1, 5år sedan.

Den Estorilblåa facelift i Tyskland är förutom Heritageklädseln precis som jag vill ha min M5 E39, den första LHD med navi jag kommit i kontakt med, helt underbar.

Det finns en Royalröd-99 i Sverige den enda icke Imolaröda M5 E39 jag känner till, den var senaste jag kollade upp den fortfarande kvar hos förste ägaren i Sverige, importerad-2000.

Det var en Alpinvit M5 E39 från Texas sänkt, facelift och BBS Le Mans fälgar utlagd på m5board för ca 2år sedan, ägaren hade också en Ferrari 550 Maranello och en Toyota Supra, den M5:an var den snyggaste vita jag sett, nu hittar jag inte bilderna, men jag har dom sparade på cd-skiva hemma.

Mvh Stephan
Estoril var grym, helt OK pris också.
Schnitzer: Aha det kan bli så ibland när man är lite trött. Har svängarna förbi den firman ibland och ska försöka ta med mig kameran nästa gång.

/Johan

Min bil: Länk

Tänk att dra genom alperna en solig vårdag i en glänsande Vit M5! Vad man retar sig själv alltså:)

Är helt nöjd med min bil, men visst kunde den ha en annan färg än Carbon black, finns ju på typ 80% av M5 E39!
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
bayerischemotor:
Inte mkt att göra, du får helt enkelt köpa en till:)

Här finns en del läckra bilar:
Länk

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
//
584
///Misano
520d Touring M-sport -18
M5 -89
Håller med Stephan735i om att BBS Le Mans i kombination med en vit kulör skulle vara mycket snyggt, enda fälgarna jag skulle kunna tänka mig på E39:an förutom original.

Denna är också väldigt fin Länk
Personligen hade jag väldigt gärna sett hur en vit M5 E39 gjort sig med högglanspolerade Hartge-split, gamla "classic-modellen" :)
Andersson:

Har inte råd:( Hamnar väl börja leta en Vit och byta:)

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Andersson_CSI:

Ja, det vore supersnällt av dig. Reg.nummer samt bilder på alla M5 E39 som du ser vore helt kanon. Jag har dessutom inte sett de bilderna på den vita M5:an som fanns med på Brostugans träff. Skulle verkligen vilja veta reg.nummer på den. Är det Micke som har hand om bildredigeringen? Han kanske vet? Ska jag skicka iväg ett mail kanske. Det kan ju vara den andra vita M5:an som jag har med i registret, alltså JTH657, som är lite bättre utrustad än HEE269. Kan ju vara den, annars så finns det en tredje som jag verkligen skulle vilja få, om det inte är så att jag har den någonstans i registret. Ska kolla runt lite bland mina utrustningslistor som jag har nu och se om jag hittar fler vita eller någon chiarettoröd. Jag kan säga till om jag hittar någon mer.

Johan99: Det uppskattar jag verkligen. Om du får tag på foton så kan du maila mig på: m5.individual@gmail.com OBS! Kan bara ta imot 10 MB per brev, om det skulle bli mer så kanske du kan skicka i många omgånger, men som sagt supersnällt!

bayerischemotor: Ja, carbonsvart är ju ganska vanlig, men du har en M5 E39. Det är ju det som räknas. Le-Mansblå, avusblå och en del kulörer som finns i silver är ganska vanliga. Kolla bara på mobile så ser man.

//Schnitzer

Den estorilblåa och den violeta M5an var verkligen snygga!
Hee Har jag kört eng gång i tiden. helt underbar. kull att det finn minst 2 st till som gillar Vita M-Bilar!

"Snabbt ska de gå,, annars får de´va"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.