AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.090

Chiarettoröd M5 E39

Sida 1 av 5
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Är det någon som har sett en chiarettoröd M5 E39 i Sverige eller i resten av Europa? Jag har själv sett en på annons i Sverige, men det var en bil som fanns i Tyskland vid den tidpunkten. Ibland kan det vara lätt att blanda ihop royalröd eller calypsoröd med den kulören.

//Schnitzer

Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Jag förmodar att det är denna färgen du menar? Länk
Den ser riktigt läcker ut.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Andersson_CSI: Ja precis, och det var den annonsen som jag har sett förut. Har du sett fler?

//Schnitzer

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Samtidigt som bilen var på annons i Sverige så fanns samma bil på mobile på en tysk adress. Troligtvis så finns bilen fortfarande i Tyskland.

//Schnitzer

Visa användare
2.093
Andersson_CSI
Schnitzer:
tyvärr har jag inte sett fler än den.=(
Om du hittar någon i ditt letande (vilket jag tror du kommer att göra) så glöm inte bort att dela med dig av bilderna här! :)

/Fredrik

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Andersson_CSI: Inga probbs!

De här är inte från Sverige, men man kan ju få njuta i alla fall:

Länk
Länk
Länk
Länk
Länk

Har tagit kontakt med en kille som har en av dem här. Hoppas på att kunna få mer bilder.

//Schnitzer

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
En M5 E39 i chiarettoröd, vit eller någon individualfärg är de som står högst upp på listan.

//Schnitzer

Visa användare
2.093
Andersson_CSI
Schnitzer:
Underbar färg på bilderna!:)

När det gäller färgval på E39 M5 så kan jag inte göra annat än att hålla med, Bäste vore kanske om man helt enkelt fick tre olika att pyssla om?:)

/Fredrik

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Andersson_CSI: Ja, precis! Vad tycker du om de vita exemplaren som jag har tagit ut då? För de som tycker att vit är fult, blunda nu annars kommer ni att ändra uppfattning :)

Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk

Matchande inredning till vit. Först tyckte jag inte det, men jag har ändrat mig:

Länk
Länk
Länk

//Schnitzer

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Exakt ett sånt exemplar som jag verkligen drömmer om. Det är ju ont om chiarettoröda och vita M5 E39 i Sverige, men jag vet i alla fall två stycken vita. Bl.a. HEE269 som finns på annons på Bytbil. Kanske vore något att lägga pengarna på.

//Schnitzer

Japp HEE borde gå att pruta ner en del eftersom de haft den länge nu. Och att den har ganska snål utr.

/Johan

Min bil: Länk

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
På mobile finns en calypsoröd i belgien och en royalröd i tyskland båda är fina färger:)
Asken
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag har utrustningslistorna på de båda vita M5 E39:orna som jag vet om i Sverige. Har bara sett HEE till salu. Den andra har jag inte kollat upp var den håller hus.

HEE har precis som du (Johan99) inte så mycket utrustning. Kollar jag på "Sonderaussattungen" så är spalten kort. Det finns:

- Glastaklucka (elektrisk)
- Rollo för bakrutan
- Rökpaketet
- Ski-sack
- PDC
- Radio BMW Business CD
- HIFI högtalarsystem
- Svenskt utförande (KALTLAND)
- Servicekontakt-Flyer Europa
- Svensk instruktionsbok/servicebok
- Halvljusautomatik

//Schnitzer

Den har inte lucka. Måste varit tryckfelsnisse som varit framme :)

/Johan

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Asken: Du syftade bl.a. på den här: Länk

De som jag verkligen tycker mest om (som finns på mobile nu) är följande:

- Estorilblå: Länk
- Sephia-metallic: Länk
- Ytterligare en Sephia-metallic: Länk
- Phinixgul: Länk
- Technoviolett: Länk
- Kalaharibeige: Länk

Det är i alla fall riktiga pärlor.

//Schnitzer

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Johan99:

Konstigt! Den ser inte ut att ha lucka på bilderna. Har faktiskt sett på andra bilar som har haft lucka, men det har varit svårt att se. Har du sett på den i verkligheten?

//Schnitzer

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Har bilder på cd (någonstans) med M5 E39 i värsta speciella kulören. Namnet på färgen är nästan omöjligt att stava till. Finns några till på mobile som jag missade såg jag nu :(

//Schnitzer

Schnitzer: Japp har kollat på den några gånger. Och den har inte lucka. Det enda som man sett den hade i utr väg när man tittar in i den är svart skinn (det som ska se lite mer exklusivt ut) och träpaneler.

/Johan

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Johan99: Skumt, skumt, skumt! Om du har tid och bor inärheten och har möjlighet att kunna ta foton på bilen så skulle jag bli superglad. Hade varit fint på mitt registers hemsida med en vit M5 E39, för visning av kulören. Men bara om du har möjlihet/tid.

//Schnitzer

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Johan99: Klant som jag är så har jag kollat på en annan utrustningslista. Inte konstigt att det blev fel då. Nu kollar jag verkligen på HEE:s lista, som tyvärr är ännu kortare. Tyckte att den andra var kort. Nu ska vi se:

- Rökpaketet
- Radio BMW Business CD
- Individual ädelträutförande
- Svenskt utförande (KALTLAND)
- Servicekontakt-Flyer Europa
- Svensk instruktionsbok/servicebok
- Halvljusautomatik

Ingen lucka med nu i alla fall :)

//Schnitzer

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Den vita bilen passerade extrautrustningsavdelning för att gå direkt till leverans:)
Schnitzer: Sephia och Kalahari är de finaste färgerna i mina ögon. En avlägsen bekant i tyskland har en svart m5 med individual skärmar i baksäte + dvdväxlare samt fondorientierte ausstattung(stavning?). Ska se om jag kan be han skicka några bilder.
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.