|
|
|
|---|---|
|
Jag har planer på att köpa en bmw 325 e30 -88. Han som säljer bilen säger att toppen är nyrenoverad och att det sitter en trimkam i den, toppen är åxå portad och planad och det sitter större spridare som är rekomenderat för den kamen. Styrboxen är orginal. Bilen går med detta trim väldigt dåligt på låga varv och när man kör snällt med den. Därför undrar jag om någon har något tips om vad man kan göra åt det?. Det följer med en chippad motronicbox men säljaren säger att bilen går sämre med det. Vad händer om man sätter i orginal spridare? Tips någon om hur man kan få bilen att gå bra? mvh/Calle J Grabbar som vet vad som gäller, Dom kör bil med Propeller! (BMW) =) | |
| Vad är det för kam i den? Är det typ 288grader eller värre så kommer tomgången alltid att vara orolig. Är den rätt monterad? Går bilen bra för övrigt på del/fullgas? | |
|
På höga varv och när man "hårdkör" den så går den bra. Kamen ska vara rätt monterad på firma och graderna tror jag var något på 300?? typ =) Grabbar som vet vad som gäller, Dom kör bil med Propeller! (BMW) =) |
|
| Åjää..! det förklarar saken... då har du en duktigt orolig tomgång antar jag. Den kammen är på tok för vass för gatåkning egentligen...runt 280gr är mer lämpligt. | |
|
Petri. Jag snackade med killen som skulle sälja nu och han sa att det var en 280 graders Enem kam. Ska den vara orolig på tomgång med en sådan? Vad tror du händer om man slänger i orginal spridare? Grabbar som vet vad som gäller, Dom kör bil med Propeller! (BMW) =) |
|
|
Nej,med en 280gr kam ska det inte vara nåt problem med tomgången. Titta på stiften,dom ska vara ljusbruna/grå...Kan även vara så att någon tidigare ägare fipplat med LMM... Orginalspridarna bör funka med det där moderata trimmet. |
|
svintoleffe |
Det enda som händer med när man stoppar i trimkammen, om man inte gjort annat är att bilen låtter som en fiskekutter på lågvarv. Innan jag ökade bränsle trycket på 325 jag kör med trimkammen i, så gick den inte bra, sen ökade jag bränsle trycket. Blev en väldans skillnad. Men med trimkam så är dom klen upp till 2000 varv, då börjar min kam o jobba, sen vid 4000 då bryter helvetet lös.=) Länk Min Bmw MVH Leffe |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.