AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
791

Vettigt ljud i E28

bustorp
Kör med originalhögtalare som jag har tröttnat på. Funkar bara med dragspel o det gör inte jag.
Har ni några bra tips på annat helst utan att såga för stora hål. Räcker det att såga bort "fågelbadet" under högtalaren o fälla ner 6"?
6x9" tycker jag blir på gränsen till för stort. Finns det något annat? Baslåda? Är inte så bevandrad i ljudbranschen. Vilka firmor på nätet? MDS?
Likadant fram. Räcker det att byta till friska 4x6"? Eller vad annat? Jag vill inte ha/bygga konsoler o skit, bilen är original o inte sönderskruvad o ska så förbli. Inga lösa skrikor heller (finns det fortfarande).
Tackar för alla tips bara dom är vettiga..........
Finns det någon som har något till salu så är jag intresserad.

Ödmjukhet inför kunskapen.
Re
79
Reodor
740i -96
528i -84
hej!

jag har två 6" i hatthyllan, och 4x45W på stereon (enligt tillverkaren iaf ;) och jag får ordentligt tung bas (inte som med ordentlig baslåda men förvånansvärt bra) så enligt mig räcker det... går att spela så man inte hör sig själv skrika utan att det låter dåligt.
mds är nog bra, lite dyrare men jag har uppfattningen om att man får vad man betalar för.

Så, enligt mig räcker två 6" av bättre kvalisorten gott. 4x6" fram är inte fel det heller.
LT
673
LTK
E39 525i Touring M-sport -04
Har Pioneer 4x6 med separata diskanter fram, låter helt ok. Har för mig att de heter TS-H463. Var vettiga i pris & låter som sagt bra. De har separat diskantkupol, men eftersom högtalaren sitter riktad mot fötterna blir ljudet aldrig helt bra. Jag har monterat dolda delningsfilter fram (får plats bredvid stereon utan problem) och separata diskanter på instrumentpanelen vid a-stolparnas fot. Detta ger ett helt ok framsystem till rimliga pengar.

Olyckligtvis var min hatthylla redan förstörd när jag köpte bilen så jag har smygit dit Pioneer 6x9 TS-E6995. Kostar lite mer än en standard 6x9 men är mer än tillräckligt. Spelar med en Pioneer 6300 som ger bra tryck utan slutsteg. Deswsutom matchar den instrumentbelysningen snyggt.

Utan att vilja göra allt för mycket reklam kan jag varmt rekomendera Pioneers TS-E serie om du vill ha bra bakhögtalare till vettigt pris. Finns med & utan lös diskant.

mvh Johan.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.