AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
562

Frågor ang. 316 -96

Donk
Lite frågor och funderingar angångående min nyinköpta 316 -96.

1. Klimatanläggingen surrar ca 30-45 min efter jag stängt av bilen. Skall den göra det?

2. Askkopparna lyser inte? Antar att det bara är att byta lampa men vad för lampa skall man ha?

3. Tanklocklåsningen är trasig, ser ut som det bara är en plastbit som är avbruten för det rör sig när man låser med luckan öppen? Går det att fixa själv?

4. Tog för givet att det skulle vara standard med fällbart baksäte på en 5 år gammal bil men det var det inte! Beror det på att det är import eller är det likadant på en svensksåld?

Är för övrigt mycket nöjd med min första bmw och är förvånad att en bil med endast 102 hk kan vara så pigg och harmonisk att köra!
Jo
2
Johan-316
316i -92
Exakt vilka modeller det är som har fällbart baksäte vet jag inte, men själv har jag en svensksåld 316 utan fällbart baksäte, tyvärr...
Donk
Vad jag förstått verkar det inte ens vara standard på nya BMW...?

Ingen som vet om det ska surra i klimatanläggningen efter man stängt av tändningen?
Kowalski
Donk: Fällbart/delbart baksäte är dessvärre inte standard på någon BMW, förutom på Touring modellerna där det är standard. Dessutom är det ett ganska dyrt tillbehör på ca 7000 kr vilket gör att många väljer bort det.

Detta är dumt tycker jag, fällbart baksäte vore toppen och är tillsammans med ASC+T den utrustning jag saknar mest i min kärra.
mi
566
micke t
Alpina B5 touring-06
Surret i klimatenheten(ett svagt surrande ljud) är helt normalt, det är en liten fläkt som suger in kupéluft och mäter lufttemperaturen, den fortsätter att surra ett tag efter det att motorn stängts av.(den sitter i klimatenheten bakom dom små plastribborna, man kan se ett blått värmeberoende motstånd dessutom).

Mvh Micke t
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.