AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.198

svarar dåligt på gasen efter 4tusen varv varför?

ra
5
raggare80
318-91(e36)
hej jag har en bmw 318 91(e36) med m40 motorn tror jag...jag har följande problem me den motorn segar ur effter 4 tusen varv den bara burrar ellar sakar litte svårt o förklara men som sagt den svara inte då..en ide jag hade var tändstiften?kan det vara så simpelt förstår ju att det kan vara allt möjligt men vill ju börja med det billigaste först...jag köpte bilen presis o jag har ingen anning om när tändstift fördelare o kablar e bytt senast o killen jag köpte den av kunnde inte heller svara på detta så nån som har nån tanke?jo föresten ska bytta olja snart me knackar rätt bra nån som har nån olja o rekomendera?tänkte köpa biltemas 5/50 helsyntet e den nåt o ha tror ni?ska bytta olja med kort interväll nu 200mil imelan...

Niclas.S
Ojojoj, med biltemas får du nog byta var 100mil. Köp riktig olja, jag har inget emot biltema MEN olje- och elprodukter vill jag inte rekomendera. Men att bilen går dåligt kan bero på att tex. igensatt bränslefilter, dålig bränslepump, dålig inställd tändning men om den har dåliga tändstift osv borde den gå dåligt på låga varv. Rätta mig ifall jag har fel...

OO=00=OO
"Niclas.S" Biltema har riktigt bra och prisvärda Helsyntetsoljor.
Kolla på beteckningen bak på dunken så förstår du nog vad jag snackar om.
Kan även vara katalysatorn eller luftfiltret som gjort sitt. Jag hade gjort en stor service och bytt alla vätskor och filter till att börja med.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

"Öl byggde denna vackra bil" :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.