AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.063

Glas på backspegeln e39

Sida 2 av 2
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Hasso: Du e elak... ;-)

----
Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047
----
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Hej hopp. Ett mirakel har inträffat, prisa gudarna:) När jag var ute och körde i vårt vintersverige idag upptäckte jag till min förvåning att bubblorna på min vänstra bakspegel är borta. Japp, BORTA! Jag fattar ingenting men är hur glad som helst, slipper irritera mig på dessa samtidigt som jag sparat nära 3000 sek:)

Misstänker att det kom in fukt som värmefunktionen i speglarna måste ha trängt ut igen eller nåt.

Ville bara meddela:)

Vh/ Kermit.
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Sök efter 'elektrochrom (E38,E39)' på eBay.

Tack till Martin som gjorde mig uppmärksam på att sökbegreppet i mitt ursprungliga inlägg i denna tråd inte var det mest effektiva.

Mvh Björn
Jy
6
Jyx
318i Touring -03
525i Touring -01
Magnus M skriver: "Vanliga" glas passar inte! ... autoavbländbara är elektriskt infällbara.

Jag har elektrokromatiska på min e39, men de är inte elektriskt infällbara. Är detta en annan variant då? Min vänstra spegel har pajjat helt nu och jag hade mycket väl nöjt mig med en vanlig spegel, men tittar jag på tyska ebay, så ser speglarna mycket riktigt annorlunda ut. Hur blir jag klok på hurvida jag kan ersätta min elektrokromatiska spegel mot en vanlig? Syftar då på att byta enbart spegelglaset. Tips någon?

Där ligger en sådan som ser ut som min på tyska ebay just nu och den ser ut så här:
Länk

Om det underlättar för den som kan tänkas ha något svar på mitt dilemma.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.